زلنسکی: نمایندگان اوکراین و روسیه به توافق نزدیک هستند

© REUTERS / Ukrainian Presidential Press ServiceЗеленский
Зеленский  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2022
عضو شوید
رئیس جمهور اوکراین بر این باور است، که نمایندگان کیف و مسکو به توافق بر سر توافقاتی نزدیک شده اند که ممکن است شامل وضعیت غیرهسته ای، غیر بلوکی و بی طرف این کشور باشد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی در مصاحبه ای با خبرنگاران شبکه تلویزیونی CBS امریکا که متن آن روز یکشنبه منتشر شد، بیان کرد: "ما بر این باوریم که طرف‌ها به دستیابی به توافقات بسیار نزدیک هستند".
وی خاطرنشان کرد، که تصویب توافقات احتمالی "در سطح رهبران کشورها انجام خواهد شد".
Зеленский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2022
زلنسکی از برنامه‌ی برای برگزاری رفراندم در اوکراین خبر داد
زلنسکی درباره محتوای ادعایی توافق‌نامه‌ها، بر اساس رونوشت، افزود: اوکراین وضعیت غیرهسته‌ای، غیر بلوکی و بی‌طرف را می‌پذیرد، اما در عین حال اوکراین به اتحادیه اروپا نیز خواهد پیوست. بخش مهمی از این قراردادها تضمین های امنیتی است. ضمانت های امنیتی باید متضمن وجود حلقه ای از دولت ها باشد که از کشور ما حمایت می کنند. و در صورت تجاوز روسیه به اوکراین، رهبران این کشورها به روش های مختلف به اوکراین کمک خواهند کرد".
زلنسکی گفت: پس از احراز شرایط خاص در حوزه امنیتی باید بین کشورهای ضامن توافق صورت گیرد.
یادآوری می کنیم، که ولادیمیر مدینسکی، دستیار رئیس‌جمهور روسیه در این مذاکرات، روز یکشنبه گفت، که پیش‌نویس معاهده بین روسیه و اوکراین هنوز "برای ارائه به نشست سران" آماده نیست، در حالی که اوکراین در مورد بی‌طرف و وضعیت غیر هسته ای خود واقع بینانه‌تر شده است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 24 فیبروری در پاسخ به درخواست رهبران جمهوری های دونباس برای کمک، عملیات نظامی ویژه ای را اعلام کرد. پس از آن، ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا و همچنین تعدادی از کشورهای دیگر تحریم های گسترده ای را علیه روسیه اعمال کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала