عرضه گاز روسيه محور گفتگوهای پوتین و صدراعظم آلمان

© AFP 2023 / Johanna Geron / Sergei GuneevКанцлер Германии Олаф Шольц и президент России Владимир Путин
Канцлер Германии Олаф Шольц и президент России Владимир Путин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2022
عضو شوید
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و اولاف شولتز صدراعظم آلمان امروز در یک تماس تلفونی موضوع انتقال گاز روسیه را بررسی کردند.
به گزارش اسپوتنیک، اشتفن هبستریت، سخنگوی دولت آلمان گفت، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، در گفتگوی تلفونی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، گفت که بهای گاز روسیه طبق توافق کشورهای گروه هفت به یورو و دلار پرداخت خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد که این گفتگو به ابتکار طرف روسی انجام شد، پوتین به شولتز اطلاع داد که از اول آوریل، طبق قوانین روسیه، ارسال گاز به اروپا باید به روبل پرداخت شود.
سخنگوی دولت آلمان در جمع خبرنگاران گفت: "وی (پوتین) در عین حال طی گفتگو (با شولتز) تاکید کرد که هیچ چیز برای شرکای اروپایی طرف قرارداد تغییر نخواهد کرد. پرداخت ها منحصراً به یورو انجام می شود و طبق معمول به گازپروم بانک که تحت تأثیر تحریم ها قرار نمی گیرد، منتقل می شود و بانک پول را به روبل تبدیل می کند. صدراعظم آلمان موافقت نکرد و خواستار اطلاعات مکتوب برای درک بهتر این روند شد. توافق گروه هفت همانند قبل به قوت خود باقی است: تامین انرژی منحصراً به یورو و دلار پرداخت خواهد شد. همانطور که در قراردادها در نظر گرفته شده است".
پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که روسیه اکنون گاز را به روبل عرضه خواهد کرد. رئیس‌جمهور روسیه به بانک مرکزی و کابینه وزیران دستور داد تا ظرف یک هفته روند معاملات با اروپا را به روبل تعیین کنند. در عین حال، پوتین گفت که روسیه به عرضه گاز با حجم و قیمت تعیین شده در قراردادهای قبلی ادامه خواهد داد، زیرا این کشور برای اعتبار خود ارزش قائل است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала