درخواست سازمان ملل از طالبان: به حق تحصیل دختران احترام بگذارید و به تعهدات خود عمل کنید

© AFP 2023 / Jewel Samadواکنش ترامپ نسبت به قطعنامه شورای امنیت علیه اسراییل
واکنش ترامپ نسبت به قطعنامه شورای امنیت علیه اسراییل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2022
عضو شوید
شورای امنیت سازمان ملل متحد با صادور بیانیه‌ای از حکومت سرپرست طالبان خواسته است که مکتب‌های دخترانه را بازگشایی کند.
به گزارش اسپوتنیک، شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای از مسدود ماندن مکاتب دخترانه در افغانستان ابراز نگرانی‌ کرده و از دولت طالبان خواسته است که به تعهداش درباره بازگشایی تمام مکاتب دخترانه عمل کند.
در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد بار دیگر بر حق تحصیل برای همه شهروندان افغانستان به‌ ویژه دختران تأکید شده است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد در این بیانیه از طالبان خواسته است که به حق آموزش دختران احترام بگذارند و به تعهدات‌شان در قبال بازگشایی مکتب‌های دخترانه پابند باشند.
در این بیانیه گفته شده است که نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان به تعامل با "تمام مقام‌های مربوطه افغانستان" در پیوند به این موضوع ادامه دهد.
دفتر سیاسی طالبان در قطر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2022
نرفتن دختران به مکتب؛ آمریکا حاضر به دیدار با هیات طالبان در قطر نشد
شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار اطلاعات بیشتر در این مورد شده و بر اهمیت تلاش‌های جامعه جهانی برای حمایت از افغانستان و آموزش در این کشور تأکید کرده‌ است.
اعضای این شورا همچنین بر نقش هماهنگ‌کننده‌ هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در حمایت از مردم این کشور تأکید کرده‌اند.
این در حالی‌ است که با سقوط نظام جمهوری، طالبان هر روز بیش‌تر از پیش محدودیت‌هایی را بر زنان وضع کرده و آن‌ها را از حق و فعالیت‌های شان باز می‌دارند.
از سوی دیگر، طالبان برخلاف وعده‌های خود عمل کرده و به دختران بالاتر از صنف ششم اجازه رفتن به مکتب را ندادند. آن‌ها اذعان کرده اند که با کمبود معلمان زن مواجه‌ شده ‌اند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که طالبان به تازگی گفته‌اند که به دلیل رسیدن ماه رمضان دانش‌گاه‌های دخترانه را نیز برای مدتی خواهند بست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала