Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

چرا افغانستان با تیم‌های 23 سال بازی می‌کند؟ + ویدیو

© Photo / ؛ فیروز مشعوف سخنگوی فدراسیون فوتبال افغانستان ؛ فیروز مشعوف سخنگوی فدراسیون فوتبال افغانستان
؛ فیروز مشعوف سخنگوی فدراسیون فوتبال افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2022
عضو شوید
توضیح‌ در مورد تیم ملی فوتبال کشور، اردوی‌ ترکیه و اینکه چرا افغانستان با امیدهای کویت و اردن روبه میشود.
به گزارش اسپوتنیک؛ فیروز مشعوف سخنگوی فدراسیون فوتبال افغانستان در مصاحبه با برنامه "دنیای ورزش" آریانا نیوز ضمن تأیید برخی مشکلات فدراسیون در مورد لیگ قهرمانان افغانستان؛ همچنان در مورد دلیل برگزاری کمپ تمرینی تیم ملی کشور در ترکیه و نیز بازی‌های این تیم در برابر تیم‌های 23 سال صحبت کرد.
او می‌گوید که ضمن انتقادات هواداران، اما در تلاش هستند تا این تیم برای جام جهانی خود را به صورت جدی برای مسابقات جام ملت‌های آسیا آماده نماید.

فیروز مشعوف اظهار داشت: "در مورد تیم ملی فوتبال کمنت‌های زیادی را در این مدت‌ها [دریافت کردیم] هرچند مردم عزیز بر حق‌اند و کاملا حق دارند، پشت تیم ملی خود بهانه بگیرند، دیق شوند، انتقاد بکنند و حتی به صورت مستقیم بیایند درخواست نمایند."

مشعوف در ادامه اضافه نمود: "تیم‌ ملی ما می‌خواهد به بهترین شکل ممکن امتیاز و نتیجه بگیرد. این برای خود انوش دستگیر [سرمربی]، برای فدراسیون فوتبال، برای کدرفنی امتیاز است که ما به جام ملت‌های آسیا برویم. یعنی به این شکل فکر نکنید که ما نمی‌خواهیم تیم ملی ما حمایت شود و ما حتی داریم کم کاری می‌کنیم زیرا اصلا چنین چیزی وجود ندارد."

وی در مورد نحوه‌ی برنامه ریزی بازی‌های افغانستان اظهار داشت: "قبل از سال نو میلادی، من متواتر با سرمربی تیم ملی در تماس بودم، هم سکرتر جنرال، هم رییس جلسات متعددی [داشتیم] که در ماه مارچ ما یک فیفا ویندوی خوب داشته باشیم. دو بازی تدارکاتی و کمپ تمرینی مناسب برای تیم ملی داشته باشیم... از ازبیکستان درخواست کردیم گفتند برای افغانستان ویزا داده نمی‌شود، تاجیکستان اولین کشوری بود که انوش دستگیر چلنجی هم می‌خواست با پیترشگرت بازی کند که شگرت رد کرد. بعدا هر دو به نوروزکاپ رفتند که ما هم علاقمندی بودیم که شرکت کنیم و مسابقات در ازبیکستان میزبانی شد و میزبان ویزا نمی‌دهد. دیگر این تقصیر من و انوش دستگیر و فدراسیون فوتبال نیست. تایلند را درخواست کردیم ولی آنها درخواست 4 روز حضور تیم ملی در تایلند را داشتند که ما برای 4 روز نمی‌خواستیم این اتفاق بیفتد و ما لغو کردیم. سنگاپور عین شرایط را داشت. مالزیا درخواست شد مربی ندارد. مالدیو را دعوت کردیم به ترکیه نیامد، نپال گفت بیایین در این کشور و ما رد کردیم. لبنان گفت ما درگیر راهیابی به جام جهانی هستیم. کویت تا دقیقه 90 تیم ملی‌اش تأیید داد اما در نهایت لغو. در شرایط کنونی تنها کشورهایی که در این شرایط آب و هوا می‌تواند برای کمپ تمرینی مناسب باشد کشورهای حوزه عرب است و کشور مثل ترکیه. امارات مطلق وزارت خارجه همه اسنادها را بر روی افغانستانی بسته می‌کند و ویزا نمی‌دهد."

صحبت‌های فیروز مشعوف را در لینک زیر به صورت کامل ببینید:
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала