برادر: 70 فیصد مردم افغانستان را دهقانان تشکیل میدهد

© Photo / Twitter account of Abdul Qahar Balkhiملا برادر
ملا برادر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2022
عضو شوید
معاون رئیس الوزرای طالبان گفته است که آنها آمادۀ هر نوع همکاری با وزارت زراعت و دهقانان کشور است.
به گزارش اسپوتنیک، ملا برادر معاون رئیس الوزرای طالبان در میلۀ دهقان و بیست و ششمین نمایشگاه محصولات زراعتی که از سوی وزارت زراعت این گروه برگزارشد، اشتراک داشت و گفت: افغانستان یک کشور زراعتی است که بیش از 70 در صد مردم آن را دهقانان تشکیل می‌دهد و این قشر نقش مهمی در رشد اقتصاد و خودکفایی کشور دارد.
برادر گفته است که طالبان آمادۀ هر نوع همکاری با وزارت زراعت و دهقانان کشور است.
وی خاطر نشان کرد که ساخت کانال‌های آبیاری و ساحات سبز، میکانیزه ساختن زراعت کشور، توزیع تخم‌های اصلاح شده، بازاریابی برای محصولات زراعتی کشور و حمایت دهقانان در مبارزه با آفات زراعتی از اولویت‌های امارت اسلامی است.
 آتش زدن حاصلات گندم یک دهقان در پکتیا توسط  طالبان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2021
آتش زدن حاصلات گندم یک دهقان در پکتیا توسط طالبان
ازسوی هم وزیر زراعت این گروه که در این نمایشگاه نیز اشتراک کرده بود برگزاری نمایشگاه را یک اقدام مفید در عرصه زراعت افغانستان دانست.
وی خاطر نشان کرد که ساخت کانال‌های آبیاری و ساحات سبز، میکانیزه ساختن زراعت کشور، توزیع تخم‌های اصلاح شده، بازاریابی برای محصولات زراعتی کشور و حمایت دهقانان در مبارزه با آفات زراعتی از اولویت‌های گروه طالبان است.
راشد گفت که وزارت زراعت در سال‌جاری به تعداد 25 میلیون نهال‌ مثمر و غیر زینتی را در سراسر کشور غرس کرده است و از شهروندان کشور خواست که در حفاظت آن توجۀ جدی داشته باشند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала