آیا گروه طالبان دانشگاه افغانستان امریکایی را مرکز ساخت جنگ افزارهای کیمیایی خود ساخته است؟

© Photo / FB / AUAFدانشگاه امریکایی افغانستان
دانشگاه امریکایی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2022
عضو شوید
شبکه حقانی تندروترین شاخه طالبان و پشتیبان سازمان های تروریستی، در حال تکمیل کار روی جنگ افزارهای کیمیایی خود است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پیشگو و به استناد از سنگر، ​در جریان عملیات نظامی در برابر ارتش ملی پیشین افغانستان نیز طالبان از جنگ افزارهای کیمیایی کار گرفته بودند. اما گزارش هایی، که اکنون به دست آمده‌اند، بسیار تکان دهنده‌اند.
به گفته یک منبع به وب سایت سنگر، ​​شبکه حقانی در آزمایشگاه زیرزمینی دانشگاه امریکایی در کابل، در حال نهایی کردن سلاح های کیمیایی است که برای از بین بردن افراد و هر موجود زنده استفاده می شود.
احتمال دست‌رسی طالبان به جنگ افزار هسته ای با افزایش نقش پاکستان در روند صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2020
احتمال دست‌رسی طالبان به جنگ افزار هسته ای با افزایش نقش پاکستان در روند صلح افغانستان
منبع گفت: "اخیراً این مواد کیمیایی در کوه های پکتیا روی چندین گوسفند و بز آزمایش شده است. زمانی که یک گوسفند یا بز این ماده را استنشاق کرد، پس از حدود 15 دقیقه از دهان و بینی خونریزی کرد و در عرض 20 تا 25 دقیقه به هلاکت رسید".
گزارش ها در باره آزمایشگاه های کیمیایی سازمان های تروریستی در افغانستان حرف جدید نیست، در دوره اول حکومت طالبان (۱۹۹۶-۲۰۰۱)، سازمان تروریستی القاعده یک لابراتوار تسلیحات کیمیایی را در درونته ولایت ننگرهار اداره می کرد. اما در سال ۲۰۰۰ انفجاری در آزمایشگاه رخ داد و پس از سرنگونی رژیم طالبان در سال 2001، کار آن متوقف شد.
برنامه تسلیحات کیمیایی توسط شبکه حقانی در جریان حضور آمریکا و ناتو در افغانستان با حضور متخصصان القاعده احیا شد.
اولین زیرساخت آزمایشگاه کیمیایی در غارهای کوهستانی ولایات خوست و پکتیا به وجود آمد که پس از سقوط جمهوری اسلامی این آزمایشگاه ها به زیرزمین دانشگاه آمریکایی در کابل منتقل شدند.
به گفته این منبع، شبکه حقانی قصد دارد از مواد کیمیایی در گلوله های خمپاره بی ام -21 (گراد) و هواپیماهای جت راکیتبر در عملیات نظامی استفاده کند.
این منبع گفت: "شبکه حقانی همچنین هواپیماهای بدون سرنشین از امارات متحده عربی خریداری کرده است که قصد دارد خمپاره‌ها و راکت‌های مملو از مواد کیمیایی را روی آن نصب کند و از آن‌ها در عملیات نابودی نیروهای ضد طالبان استفاده کند".
یک افسر پیشین امنیت ملی افغانستان به سنگر گفت، که در سال 2018، طالبان “قطعه سرخ” تازه تأسیس خود را که در پاکستان ایجاد و آموزش دیده بود، به سلاح های گازی مجهز کرده بودند.
“در آن زمان “قطعه سرخ” طالبان به پایگاه ارتش ملی در ولایت بغلان حمله کردند، گاز خفه کننده ۵۲ افسر و سرباز را کشت، اما تروریست ها برای پنهان کردن جنایت خود و گمراه کردن افکار عمومی به پیشانی افسران و سربازان شلیک کردند، او گفت که در آن زمان و تا کنون هیچ کس به این جنایت علیه بشریت توجهی نکرده و نمی‌کند.
نگرانی دیگر انتقال سلاح های کیمیایی به سازمان های تروریستی تحت پشتیبانی شبکه حقانی مانند القاعده جنبش اسلامی ازبیکستان، جنبش اسلامی ترکستان شرقی*، جماعت انصارالله* و غیره است که خطر جدی نه تنها برای همسایگان افغانستان، بلکه برای کل جامعه جهانی ایجاد می کند.
از سوی دیگر، یک تغییر کلی در نوع جنگ های آینده در افغانستان به وجود آمده است که در آن جبهه های مقاومت ضد طالبانی نیز باید به فکر تهیه لباس و تجهیزات ویژه برای سربازان خود باشند تا در صورت حمله کیمیایی از خود محافظت کنند.
کنوانسیون ممنوعیت سلاح های کیمیایی در سال 1993 توسط سازمان ملل متحد تصویب شد و استفاده از این سلاح ها را در سراسر جهان قطعاً ممنوع اعلان کرد و این کار را جنایت ضد بشری خواند.
یکی از بهانه های حمله امریکا به عراق در سال ۲۰۰۳، سلاح های کیمیایی صدام حسین بود که پیدا نشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала