بیانیه پایانی نشست سازمان همکاری اسلامی؛ تاکید بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان

© Photo / facebook/SMQureshiبیانیه پایانی نشست سازمان همکاری اسلامی؛ تاکید بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان
بیانیه پایانی نشست سازمان همکاری اسلامی؛ تاکید بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2022
عضو شوید
در بیانیه چهل‌وهشتمین نشست وزیران خارجه کشورهای اسلامی که در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان برگزار شد، بر ایجاد دولت فراگیر در افغانستان تأکید شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از 8صبح، این نشست برای دو روز (سه‌شنبه و چهارشنبه) در پایتخت پاکستان برگزار شد. در بیانیه‌ پایانی این نشست، سازمان همکاری اسلامی بر تعهد قوی خود به حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و وحدت ملی افغانستان و همبسته‌گی این سازمان با مردم تاکید کرده است.
سازمان همکاری اسلامی گفته است که مردم مقاوم افغانستان هم‌چنان کشورشان را در مسیر پیش‌رفت و شکوفایی هدایت خواهند کرد.
در بیانیه آمده است: "ما اذعان داریم که صلح و ثبات پایدار در افغانستان تنها از طریق تشکیل یک دولت فراگیر، گسترده و با مشارکت تمام اقوام افغانستان تضمین می‌شود. ما بر اهمیت احترام کامل به حقوق بشر همه شهروندان افغانستان از جمله زنان، کودکان و افراد متعلق به اقلیت‌های قومی، مذهبی و فرهنگی تاکید می‌کنیم".
سازمان همکاری اسلامی از عملیاتی شدن صندوق امانی بشردوستانه در چهل‌و‌هشتمین نشست وزیران خارجه این نهاد، استقبال کرده است.
اولین کمک به این صندوق از سوی نایجریه صورت گرفته است که یک میلیون دالر است.
سازمان همکاری اسلامی از کشورهای عضوش و سایر شرکای بین‌المللی خود خواسته است که به صندوق امانی بشردوستانه افغانستان به هدف کاهش نیازهای فوری بشردوستانه مردم کمک ‌کند.
در بیانیه تأکید شده است که دست‌رسی زودهنگام افغانستان به منابع مالی خود برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی و تشدید وضعیت بشردوستانه حیاتی است. سازمان همکاری اسلامی خواستار بازگرداندن دارایی‌های ملی مسدود شده افغانستان به مردم شده است.
سازمان همکاری اسلامی هم‌چنان تأکید کرده است که باید اطمینان حاصل شود که از خاک افغانستان به عنوان سکو و پناه‌گاه امن تروریستان استفاده نمی‌شود. این نهاد از جامعه بین‌المللی خواسته است در این زمینه محتاط باشد.
نشست سازمان همکاری اسلامی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2022
صندوق پول جهت انتقال کمک‌ها برای افغانستان ایجاد شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала