پیامد انتقال گاز به اروپا با روبل

© Sputnik / Ivan Rudnev /  مراجعه به بانک تصاویر Газокомпрессорная станция на участке газопровода «Ямал–Европа»
Газокомпрессорная станция на участке газопровода «Ямал–Европа» - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2022
عضو شوید
یک اقتصاددان روسی گفت، که انتقال تسویه حساب ها با اروپا برای گاز به روبل، دالر را زیر فشار قرار می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل بلیایف، کاندیدای علوم اقتصادی، تحلیلگر مالی روسیه می‌گوید، که تبدیل پرداخت‌ها برای تامین گاز به اروپا به روبل به معنای ازدحام دالر است و این نیز ضربه مهمی به تحریم‌هایی است که توسط ایالات متحده اعمال شد.
Президент РФ Владимир Путин во время обращения - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2022
پوتین: پرداخت گاز روسیه به اروپا به روبل صورت خواهد گرفت
این اقتصاددان خاطرنشان کرد: دو طرف در محاسبات آزاد هستند که ارزی را که برای آنها مناسب است انتخاب کنند. تنها مشکلی که پیش می‌آید این است که در شرایط تحریم این اتفاق می‌افتد - طرف مقابل چقدر برای تسویه با این ارز آماده است، چقدر برای خلاص شدن از تسویه حساب دالری و یورویی آماده است؟ همه چیز بستگی به این دارد که آنها چقدر به منابع ما نیاز دارند و من فکر می کنم آنها به آنها نیاز دارند.
بلیایف بر این باور است، که همچنین، سؤال این است که اروپای غربی از کجا روبل را برای تصفیه حساب می گیرد. به نظر او، آنها دو راه دارد: یا روبل را در بازار آزاد ارز بخرد، یا با نقض تحریم ها، همچنان کالاهایی را که پیش از این خریداری کرده بودیم، به روبل به روسیه بفروشد.
این تحلیلگر در پایان گفت: این یکی دیگر از شواهدی است که نشان می‌دهد این تحریم‌ها بر اقتصاد اروپای غربی تأثیر منفی می‌گذارد و باید برای از بین بردن آن اقداماتی انجام شود، در غیر این صورت اقتصاد اروپا دچار مشکل می‌شود.
یادآوری می کنیم، که پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تصمیم گرفت در اسرع وقت پرداخت‌های گاز به اروپا را به روبل منتقل کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала