رهبران طالبان برای تصمیم‌گیری در مورد کابینه راهی کندهار شده اند

© Photo / twitter/Qahar.Bهیئتی از مقامات ارشد حکومت طالبان عازم ترکیه شد
هیئتی از مقامات ارشد حکومت طالبان عازم ترکیه شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2022
عضو شوید
برخی رسانه ها به نقل از منابع ناشناس گزارش داده اند که رهبران طالبان برای شرکت در یک نشست راهی ولایت کندهار شده اند تا در مورد راه‌های کسب مشروعیت بین‌المللی و حل :اختلافات درونی با هم " بحث و تبادل نظر کنند.
به گزارش اسپوتنیک، برخی خبر ها حاکی است که جلسه‌ای مهم با حضور رهبران ارشد طالبان در کندهار؛ محل استقرار ملا هبت‌الله آخوندزاده در حال برگزاری است. تصمیم‌گیری برای ایجاد تغییر در ترکیب کابینه به هدف کسب مشروعیت سیاسی و نیز "حل اختلافات درونی" از اهداف این نشست اعلام شده‌است.
گزارش شده است که در این نشست همچنین راه‌های کسب مشروعیت بین‌المللی نیز مورد بحث قرار دارد.
منابعی که خواسته‌اند نامی از آن‌ها برده نشود، به رسانه های خبری افغانستان گفته‌اند این نشست به ریاست ملا هبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر طالبان، برگزار شده‌است.
از رهبر طالبان تاکنون ویدیویی منتشر نشده‌است.
گفته شده حداقل 15 وزیر کابینه حکومت در این جلسه شرکت کرده‌اند.
پس از بیش از هفت ماه از تسلط طالبان بر افغانستان، تاکنون هیچ کشوری دولت را به رسمیت نشناخته و حاکمیت طالبان با بحران مشروعیت روبه‌رو است.
این نخستین‌بار است که پس از تسلط طالبان در اواسط آگست جلسه‌ای در این سطح، در کندهار، پایگاه سنتی طالبان برگزار می‌شود.
منابع گفته‌اند که محمد حسن‌ آخوند؛ رئیس‌الوزرای طالبان، عبدالغنی برادر؛ معاون اول او، محمد یعقوب مجاهد؛ وزیر دفاع، سراج‌الدین حقانی؛ وزیر داخله، وزیران معارف، صحت، تجارت و صنایع، معادن و دادستان کل در کندهار هستند.
حل "اختلافات درونی" از دیگر مسایل مورد بحث در این نشست است، اگرچه طالبان وجود چنین اختلافاتی را رد می‌کنند.
جامعه جهانی برای به رسمیت‌شناختن دولت طالبان شروطی از جمله تشکیل حکومت فراگیر و احترام کامل به حقوق بشر گذاشته که حقوق زنان از موارد مهم آن است؛ اما طالبان می‌گویند که حکومت‌شان فراگیر است و همه شرایط لازم برای شناسایی را فراهم کرده‌اند.
هفته گذشته نیز حکومت طالبان از ایجاد یک کمیسیون سیاسی برای تامین ارتباطات با "شخصیت‌های افغان" و ترغیب آن‌ها برای بازگشت به افغانستان خبر داد.
گفته می‌شود هدف ایجاد این کمیسیون برگزاری مذاکرات سیاسی با چهره‌های سیاسی مخالف طالبان است که بیشترشان پس از تسلط طالبان، به خارج رفته‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала