رئیس‌جمهور پوتین: غرب اعتماد به ارزهای خود را از بین برد

© Sputnik / Андрей Горшков /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ В. Путин принял участие в церемонии поднятия флага на пароме "Маршал Рокоссовский"
Президент РФ В. Путин принял участие в церемонии поднятия флага на пароме Маршал Рокоссовский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2022
عضو شوید
رئیس‌جمهور روسیه گفت که برخی از کشورها تصمیمات غیرقانونی برای مسدود کردن دارایی‌های روسیه گرفتند، غرب اعتماد به ارز خود را از بین برد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت که در هفته‌های اخیر، برخی از کشورها تصمیمات غیرقانونی برای مسدود کردن دارایی‌های روسیه گرفتند، غرب اعتمادبه ارزهای خود را از بین برد.
رئیس‌جمهور پوتین اظهار داشت: "همانطور که می دانید، طی چند هفته گذشته، تعدادی از کشورهای غربی تصمیمات غیرقانونی در مورد مسدود کردن دارایی های روسیه گرفته اند و این کار غرب در واقع خطی بر قابلیت اطمینان به ارزهای خود کشیده است، ما نیز پیشتر در این مورد صحبت کرده‌ایم و اعتماد به این ارزها از دست رفته است. امریکا و اتحادیه اروپا تعهدات خود را در قبال روسیه انجام ندادند و اکنون دیگر جهان می‌داند که تعهدات دالری و یورویی ممکن است انجام نشود".
وی همچنان گفت که صادرات کالا از روسیه به اتحادیه اروپا و دریافت با ارز آنها بی معنی است، پرداخت گاز روسیه به کشورهای غیردوست به روبل صورت خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: "صادرات کالا به اتحادیه اروپا و ایالات متحده و دریافتی به دالر، یورو و دیگر ارزها دیگر برای ما معنی ندارد. به همین دلیل تصمیم گرفتم در کوتاه ترین زمان ممکن مجموعه اقدامات لازم برای تبدیل ارز پرداختی-به عنوان مثال در ازای گاز- یعنی دریافت ارز در ازای گاز روسیه به کشورهای به اصطلاح غیردوست، به روبل روسیه، انجام شود".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала