روابط روسیه و امریکا در آستانه شکست

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2022
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه: سخنان بایدن درباره پوتین روابط روسیه و امریکا را در آستانه قطع مناسبات قرار داده است
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که اظهارات توهین آمیز جو بایدن رئیس جمهور امریکا، در مورد ولادیمیر پوتین، روابط روسیه و امریکا را وخیم می کند.
بایدن هفته گذشته گفت که پوتین را یک "جنایتکار جنگی"، "دیکتاتور مرگبار" و "راهزن خالص" می داند. امروز به همین مناسبت جان سالیوان سفیر امریکا در روسیه به وزارت خارجه احضار شد و یادداشت اعتراضی به وی ارائه گردید.
Президент РФ Владимир Путин и президент США Джо Байден во время встречи в Женеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2022
پاریس: پوتین و بایدن پیشنهاد برگزاری نشست در فرانسه را پذیرفتند
وزارت امور خارجه روسیه طی پیامی تلگرامی اعلام کرد: چنین اظهارات از سوی رئیس جمهور امریکا که شایسته یک دولتمرد با این درجه بالا نیست، روابط روسیه و امریکا را در آستانه قطع شدن قرار داده است.
در 21 مارچ، وزارت خارجه روسیه یادداشت اعتراضی را در رابطه با اظهارات اخیر بایدن درباره ولادیمیر پوتین به سفیر آمریکا در مسکو تسلیم کرد.
چنین اظهارات از طرف رئیس جمهور امریکا، شایسته یک رهبر با چنین مقام نیست، این سخنان روابط روسیه و امریکا را در آستانه قطع شدن قرار داده است.
به سالیوان هشدار داده شد که خصومت‌ ها علیه روسیه "قاطعانه دفع خواهد شد". بر علاوه، سفیر به شدت با موضوع "تضمین شرایط کار عادی برای مامورین دیپلماتیک روسیه در ایالات متحده، از جمله تضمین برای عملکرد بی وقفه آنها" مورد اتقاد قرار گرفت.
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2022
بایدن: هدف پوتین احیای جماهیر شوروی است
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، چنین الفاظ رئیس جمهور امریکا را که در اثر بمب های که صدها هزار نفر در سراسر جهان کشته شدند، غیرقابل قبول و نابخشودنی خواند.
او چنین اظهارات رهبر کاخ سفید را با عصبانیت، خستگی و فراموشی توضیح داد. پسکوف تاکید کرد که این اولین توهین شخصی رهبر امریکا به پوتین نیست. در همان زمان، سخنگوی مطبوعاتی خاطرنشان کرد که کرملین ارزیابی های تند به آدرس بایدن ارائه نخواهد کرد تا باعث تجاوز بیشتر نشود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала