جبهه ملی آزادگان افغانستان به نیروهایش: در سه روز نوروز یورش های تان بر طالبان را متوقف کنید

© Sputnik / V. Kiselev /  مراجعه به بانک تصاویر Центр Кабула, Афганистан
Центр Кабула, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2022
عضو شوید
جبهه ملی آزادگان افغانستان با انتشار اعلامیه از چریک هایش خواسته تا از یورش بر گروه طالبان در سه روز نخست سال نو خورشیدی خودداری کنند.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه ملی آزادگان افغانستان در پیام نوروزی اش چنین نوشته است: به مناسبت فرارسیدن نوروز ۱۴۰۱فرارسیدن جشن باستانی نوروز که میراث نیاکان ما است به همه شما هم‌میهنان گرامی خجسته باد.
این جبهه افزوده است، که به پاس‌داشت این جشن نیاکانی و یادگار فرهنگی و تمدنی مان،‌ رهبری جبهه ملی آزادگان به تمام چریک‌های دلیر و قهرمان این جبهه اعلان می‌کند، که در سه روز نخست فرورددین‌ماه/حمل، همه برنامه‌های عملیاتی خود را بالای ملیشه‌های جهل و جنایت- طالبان، متوقف کنند تا مردم‌مان آیین‌های نوروزی را به آرامش هرچه بیشتر برگزار کرده باشندهم‌چنان از همه مقاومت‌گران و هم‌سنگران در کشور خواهش‌مندیم تا در این سه روز فعالیت‌های نظامی شان را متوقف بسازند تا هم‌وطنان ما جشن باستانی نوروز و میله دهقان را در آرامش برگزار نمایند.
بادغیس  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2022
کشته و زخمی شدن 4 جنگجوی طالبان از سوی سربازان جبهه ملی آزادگان
این جبهه در ادامه پیام نوروزی اش نوشته است، که سران گروه طالبان اعلان کردند که با برگزاری جشن نوروز مخالف استند ولی می‌خواهیم از همین طریق به آن‌ها اعلان کنیم که استقبال از آغاز بهار و شکرگزاری از نعمات پروردگار نه اینکه مغایر باورهای دینی ما نیست بلکه یک کار پسندیده و نیکو نیز هست که در درازای تاریخ گهربار این خطه نیاکان‌مان از این روز فرخنده با نیکویی تمام پذیرایی و آن را با جشن و سرور برگزار می‌کردند.هر روز تان نوروز، نوروز تان پیروز!
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در 15 ماه اگوست سال میلادی گذشته، پس از گریز رئیس جمهور این کشور وارد کابل شدند. اگرچه این گروه عفو عمومی اعلان کرد، اما در عمل تاکنون بیش از صدها نظامی و غیرنظامی را کشته و یا زندانی کرده است و اقتصاد افغانستان به سوی فروپاشی روان است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала