گلوله باران دونتسک توسط ارتش اوکراین

© Photo / Алексей КуденкоУничтоженный украинский танк на улице в перешедшем под контроль ДНР городе Волноваха
Уничтоженный украинский танк на улице в перешедшем под контроль ДНР городе Волноваха - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2022
عضو شوید
پولیس مردمی دونتسک با نشر بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای اوکراین بیش از 150 گلوله توپ به سمت دونتسک شلیک کردند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه پولیس مردمی دونتسک آمده است که از آغاز روز جمعه، نیروهای اوکراین بیش از 150 گلوله و مین را به سمت جمهوری خلق دونتسک شلیک کرده‌اند که 11 شهرک زیر گلوله باران قرار گرفت.
بیانیه می‌افزاید: "دشمن از ابتدای روز جاری تاکنون بیش از 150 گلوله و مین از سیستم ‌های راکت‌انداز چندگانه 122 میلی متری ب‌ام-21 گراد، توپ های 152 و 122 میلی متری، خمپاره های 120 و 82 میلی متری شلیک کرده است".
روسیه بامداد روز پنجشنبه (24 فبروری) عملیات نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر گفته بود که در خصوص عملیات نظامی ویژه در دونباس تصمیم گیری کرده است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌ های مردمی دونباس درخواست کمک از روسیه دارند". رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه تمام مسوولیت این خونریزی‌ها بر عهده رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود، از ارتش اوکراین خواست تا دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ها را زمین بگذارند و به خانه برگردند.
رئیس‌جمهور روسیه پس از نشست گسترده و فوق‌‌العاده شورای امنیت روسیه در سخنانی خطاب به شهروندان روسیه گفت، اتخاذ تصمیم برای به رسمیت شناختن فوری حاکمیت لوهانسک و دونتسک را ضروری می‌داند. بلافاصله پس از سخنرانی تلویزیونی، رئیس‌جمهور روسیه فرمان به رسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک را در کرملین به امضا رساند.
پوتین پس از امضای فرمان به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک، با لئونید پاسچنیک و دنیس پوشیلین، سران لوهانسک و دونتسک توافقنامه دوستی، همکاری و کمک متقابل میان روسیه و جمهوری خلق لوهانسک و دونتسک را امضا کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала