شش علایم که کیفیت پایین هوا آپارتمان شما را نشان می دهد

© Sputnik / Valeriy MelnikovРабота системы "Электронный нос"
Работа системы Электронный нос - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2022
عضو شوید
در این اواخر تحقیقات بیشتر در عرصه هواشناسی صورت گرفته که گویندگی از هوایی نامطلوب می کند.
موضوع بحث، نتنها کیفیت نامطلوب هوا در جاده ها است، بلکه در داخل اطاق هم است. چطور می توان تشخیص کرد که در اپارتمان شما با غلظت آلاینده های بالا است.
باید افزود که هوا با کیفت خراب میتواند وضع صحی را بدتر کند و حتی با عث امراض سرطان گردد.
این از جمله شش علایم است!
گرد و غبار، آلاینده های میکروبی مانند هاگ های کپک یا باکتری های موجود در هوا، دود تنباکو، آفت کش ها، مواد ضد عفونی کننده و حتی عطر می توانند سیستم تنفسی ما را تحریک کنند. اما سیستم ایمنی به سرعت به وجود مواد حساسیت زا واکنش نشان می دهد، غشاهای مخاطی بینی و گلو ما را تحریک می کند و باعث سرفه، عطسه و باد کردن بینی می شود. اگر چشمان شما آبریزش دارد و خارش دارد، پس این نشانه واضحی از وجود محرک های مضر در هوا است.
The spread of the coronavirus disease (COVID-19) in New York - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2022
تمام شدن پول در امریکا برای مبارزه با بیماری همه‌گیر کووید
1- تشدید امراض تنفسی
اگر در مکانی با کیفیت هوای ضعیف زندگی می کنید، احتمالاً علائم امراض مزمن تنفسی مانند آسم را تشدید خواهید کرد. علاوه بر این، اگر آلرژی دارید، تشدید آلرژی را احساس خواهید کرد. همچنین، افراد اغلب در چنین شرایط نامطلوبی احساس گرفتگی بینی می کنند.
با این حال، این همه چیز نیست! علائم سرطان شش و فیبروز کیستیک نیز اغلب با کیفیت پائین هوا بدلیل قرار گرفتن در معرض ذرات مضر در ریه ها تشدید می شود. در حالی که بیشتر مردم می‌دانند که سیگار یکی از عوامل مشترک سرطان ریه است، ممکن است ندانید که کیفیت پایین هوا نیز می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.
2-سرگیجه
سرگیجه یکی دیگر از علائم رایج کیفیت پایین هوا است. آلاینده های داخل ساختمان مانند مونوکسید کاربن اغلب باعث سرگیجه می شوند. البته این ماده باید در هوا کاملاً بزرگ باشد، اما قابل یادآوری و دانستن است که در صورت قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آن، باعث آسیب بافتی و حتی مرگ می شود.
مهم! اگر متوجه شدید که در ناحیه خاصی احساس سرگیجه می کنید، لازم است این موضوع را به سرویس های امنیتی گوشزد کنید تا محل را از نظر نشت گاز خطرناک بررسی کنند.
Девушка с головной болью - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2022
سردردی های که نشانه سرطان هستند
3-سردردی
مانند سرگیجه، سردرد نیز می تواند نشانه مسمومیت با مونوکسید کاربن باشد یا اگر در یک منطقه با تهویه ضعیف هستید، همچنین می تواند نشانه ای از سطح بالای دی اکسید کاربن باشد. مطالعات نشان داده است که زندگی در مناطقی با سطوح بالای آلودگی هوا، مانند نزدیکی شاهراه یا میدان هوایی، با بدتر شدن مشکلات تنفسی، امراض عفونی و سردرد همراه است.
4-خستگی
اگر اغلب از سرماخوردگی ناشی از کیفیت پائین هوا رنج می برید، انرژی شما خیلی سریعتر از یک فرد سالم شروع به خشک شدن می کند. جالب اینجاست که اگر شعله ور شدن آلرژی دارید، می توانید از نظر روانی خسته شوید و مدام در تلاش برای مبارزه با علائم امراض باشید.
5-لژیونلوز
سیستم های تهویه مطبوع ضعیف می توانند حاوی باکتری لژیونلا باشند که می تواند منجر به ایجاد امراض لژیونر شود. این باکتری ها در سیستم های تهویه مطبوع در آب زندگی می کنند و با روشن شدن سیستم می توانند در هوا رها شوند. تمیز نگه داشتن چنین سیستم هایی بسیار مهم است تا بتوانید خطر ابتلا به این بیماری بد را کاهش دهید.
آفتاب کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.11.2021
مسوولان: آلوده‌گی هوا عامل 26 درصد مرگ و میر در افغانستان است
6-چگونه کیفیت هوا را بهبود دهیم؟
افسوس، بعید است که بتوانید وضعیت را بهبود بخشید اگر در یک منطقه صنعتی شهر زندگی می کنید. اگر در این مکان آلودگی بسیار بالای جود دارد، بهتر است محل زندگی خود را تغییر دهید.
با این حال، وضعیت "غیر بحرانی" را می توان با یک تصفیه کننده هوا با کیفیت بالا اصلاح کرد، که در قدم اول برای مبتلایان به آلرژی ضروری است.
به یاد داشته باشید که لوازم خانگی مانند تهویه مطبوع و اجاق گاز را تمیز و به درستی نگهداری کنید و مطمئن شوید که آشکارسازهای مونوکسید کاربن را برای بررسی هوای داخل خانه برای آلاینده های بالقوه خطرناک نصب کرده اید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала