ملی گرایان اوکراینی ساختمان تئاتر در ماریوپول را منفجر کردند

© AFP 2023 / Genya SavilovБойцы украинского добровольческого батальона "Азов"
Бойцы украинского добровольческого батальона Азов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه گفت: جنگجویان آزوف با منفجر کردن یک ساختمان تئاتر در ماریوپل دست به تحریک خونینی زدند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گفت، که شبه نظامیان گردان ملی آزوف ارتش اوکراین یک ساختمان تئاتر را در ماریوپل که مین گذاری کرده بودند و غیرنظامیان می توانستند در آن حضور داشته باشند، منفجر کردند.
این وزارتخانه گفت: "بر اساس داده‌های موثق موجود، شبه‌نظامیان گردان ملی‌گرای آزوف با منفجر کردن ساختمان تئاتری که توسط آنها مین‌گذاری شده بود، دست به تحریک خونین جدیدی زدند".
وزارت دفاع روسیه همچنین اتهامات مقامات کیف علیه مسکو را رد کرد.
وزارت دفاع روسیه خاطر نشان کرده است: "با توجه به خطر بالقوه برای جان غیرنظامیان و تحریکاتی که ملی گراها در 9 مارچ با درمانگاه شماره 3 ماریوپل انجام دادند، ساختمان تئاتر در مرکز شهر هرگز به عنوان هدف تخریب در نظر گرفته نشده است".
یادآوری می کنیم، که روسیه بامداد روز پنجشنبه (24 فبروری) عملیات نظامی ویژه خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر گفته بود، که در خصوص عملیات نظامی ویژه در دونباس تصمیم گیری کرده است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان گفت، که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌ های مردمی دونباس درخواست کمک از روسیه دارند".
رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه همه ای مسئولیت این خونریزی‌ها بر عهده رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود، از ارتش اوکراین خواست تا دستورهای جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ها را زمین بگذارند و به خانه برگردند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها زیرساخت‌های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می‌کنند، هیچ چیز غیرنظامیان را تهدید نمی‌کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، نیروهای دونتسک و لوهانسک در حال پیشروی هستند.
در جنوب اوکراین، ارتش روسیه کنترل منطقه خرسون، ملیتوپل، بردیانسک را به دست گرفت و ماریوپل را محاصره کرده است، اکنون درگیری در خود شهر ادامه دارد. این امر باعث شد تا نیروهای مسلح اوکراین از ساحل دریای آزوف جدا شوند و با گروهی از نیروها در دونباس ارتباط برقرار کنند. در جهت شرقی، شبه نظامیان خلق دونتسک ولنوواخا را آزاد کردند و به خط ویرخنیتوریتسکی-نووسیلوکا 2 رسیدند. نیروهای لوهانسک نیز در حال توسعه یک حمله هستند. ارتش روسیه کنترل بالاکلیا را به دست گرفت. کیف از غرب محاصره شده است، نبردها در نزدیکی خارکف در جریان است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала