کابلوف: آمریکا در نشست "تروئیکای توسعه یافته" در کابل شرکت نخواهد کرد

© SputnikЗамир Кабулов
Замир Кабулов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2022
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا در نشست "تروئیکای" گسترش یافته درباره افغانستان در کابل شرکت نخواهد کرد
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، رئیس اداره دوم آسیایی وزارت امور خارجه این کشور گفت، واشنگتن در نشست "تروئیکای توسعه یافته" درباره افغانستان در کابل شرکت نخواهد کرد.
وی در پاسخ به سوال در مورد اشتراک آمریکا در این نشست گفت: "هیچ آمریکایی در کابل حضور نخواهند داشت و نیازی هم نیست."
نماینده ویژه روسیه گفته‌است که در این نشست بر تکمیل روند صلح در افغانستان و نقش جامعه جهانی در بازسازی افغانستان تمرکز خواهد شد.
پیشتر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود که قرار است نشست بعدی گروه "تروئیکای توسعه یافته" در ماه مارچ برگزار شود. این فرمت شامل روسیه، چین، ایالات متحده و پاکستان است.
نشست قبلی تروئیکای توسعه‌یافته در ماه عقرب سال روان به میزبانی پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شد. در آن نشست، اعضای این سازمان از طالبان دعوت نکرده‌بودند.
در بیانیه نشست تروئیکا پلاس اسلام‌آباد، از طالبان خواسته شد که در خصوص تشکیل حکومت همه‌شمول گام بردارند؛ حکومتی که در آن به گفتۀ اشتراک‌کنندگان آن نشست، زنان از حقوق مساوی برای مشارکت در تمام عرصه‌ها برخوردار شوند.
گفتنی ‌است که حکومت طالبان در مورد این نشست که کابل میزبان آن است، تاکنون ابراز نظر نکرده‌؛ اما تلویزیون دولتی که از سوی طالبان اداره می‌شود این خبر را تایید کرده‌است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала