سلاح "قبض کننده روح" روسیه انگلیس ها را به وحشت انداخت

© Photoизображение ракеты 3М22 циркон
изображение ракеты 3М22 циркон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2022
عضو شوید
انتشار یک نوار ویدیویی از موشک مافوق صوت "زیرکن" روسیه در میان غربی ها شوک روانی ایجاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه انگلیسی The Sun مقاله ای را منتشر کرد که به فیلم "روح قبض کننده" پرتاب موشک مافوق صوت "زیرکن" روسیه اختصاص دارد.
به نوشته این روزنامه، ویدئویی که هفته گذشته پخش شد و پرتاب موشک از کشتی جنگی "آدمیرال گورشکوف" در دریای سفید را در ماه دسامبررا نشان می داد، احتمالاً عمداً به منظور افزایش شوک روانی در غرب منتشر شده است.
نشریه یادآور شده است که امسال "زیرکن" در خدمت ارتش روسیه قرار می گیرد.
این روزنامه اشاره می کند که روسیه بارها به غرب هشدار داده است که اگر در مورد اوکراین به چالش کشیده شود، با "عواقب غیرقابل تصور" روبرو خواهد شد. بنابراین، علیرغم "خواهش" مصرانه ولادیمیر زلنسکی، کشورهای غربی منطقه پرواز ممنوع را بر فراز اوکراین ایجاد نکردند، زیرا می ترسیدند که این امر باعث ایجاد یک جنگ گسترده با روسیه شود.
زیرکن اولین موشک کروز مافوق صوت در جهان است که قادر است پروازهای آیرودینامیکی طولانی مدت را با مانور در لایه های متراکم جو انجام دهد و از نیروی محرکه خود در طول مسیر استفاده کند.
رونمایی روسیه از آزمایش جنگ افزار «روز قیامت»  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2021
رونمایی روسیه از آزمایش جنگ افزار «روز قیامت» 
حداکثر سرعت حرکت این موشک‌ها در لایه‌های بالای جو زمین به حدود 9 سرعت صوت می رسد (حدود 2.65 کیلومتر در ثانیه در ارتفاع 20 کیلومتری، یا بیش از ده هزار کیلومتر در ساعت). حداکثر برد هزار کیلومتر است.
گفتنی است در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
وزارت دفاع روسیه روز 25 فبروری ، تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала