وزارت خارجه چین: تحریم ها در برابر روسیه مشکلاتی را حل نمی کند

CC BY-SA 3.0 / 武舒 / 亮起景观灯的外交部大楼Здание МИД Китая в Пекине
Здание МИД Китая в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2022
عضو شوید
وزارت خارجه چین می گوید، که تحریم ها در برابر روسیه مشکلات را حل نمی کند، اما مانع حل و فصل این مشکلات می شود.
به گزارش اسپوتنیک، چین تحریم‌های یک‌جانبه را تایید نمی‌کند و بر این باور است، که اعمال آن‌ها نه تنها منجر به شکست وضعیت اقتصادی برای همه طرف‌ها می‌شود، بلکه روند حل و فصل سیاسی را نیز با مشکل مواجه می‌کند.
پیش از این، والری کودینوف، رئیس بخش صلاحیت هواپیما در آژانس حمل و نقل هوایی فدرال، به خبرنگاران گفته بود، که چین از تامین قطعات یدکی هواپیما به خطوط هوایی روسیه امتناع می ورزد، شرکت های هواپیمایی از طریق کشورهای دیگر به دنبال آن خواهند بود و تصریح کرد که این کشورها ممکن است ترکیه یا هند باشند. وی همچنین خاطرنشان کرد، که با هر شرکتی برای تحویل قطعات یدکی خودش مذاکره خواهد کرد.
Официальный представитель МИД КНР Ван Вэньбинь  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2022
مخالفت چین با اعمال تحریم های یکجانبه علیه روسیه
وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا امتناع از تامین قطعات یدکی هواپیما به روسیه به این معناست که چین مجبور به تبعیت از تحریم‌های ضد روسی غرب در این زمینه شده است، گفت: "درباره مسائل خاص همکاری، لطفاً با بخش‌های مربوطه تماس بگیرید".
وزارت امور خارجه چین درباره تحریم‌های ضد روسیه به طور کلی تأکید کرد که "چین استفاده از تحریم‌ها را به عنوان راهی برای حل مشکلات نمی‌پذیرد و حتی بیشتر از آن با تحریم‌های یکجانبه‌ای که مبنای حقوقی بین‌المللی ندارد، مخالف است".
این وزارتخانه گفت: "عمل نشان داده است که تحریم‌ها نه تنها مشکلاتی را حل نمی‌کند، بلکه مشکلات جدیدی را ایجاد می‌کند، نه تنها منجر به زیان‌دهی در اقتصاد برای هر دو یا بسیاری از طرف‌ها می‌شود، بلکه روند حل و فصل سیاسی را نیز با مشکل مواجه می‌کند". وزارت خارجه چین تاکید می کند، که "چین و روسیه به توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی عادی بر اساس احترام متقابل، برابری و منافع متقابل ادامه خواهند داد".
کشورهای غربی در ارتباط با عملیات ویژه برای غیرنظامی کردن اوکراین، تحریم‌های جدید ضدروسی را وضع کرده‌اند که بعدی از سال 2014 است. همانطور که دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه پیشتر گفته بود، تحریم های غرب بسیار جدی هستند، روسیه از پیش برای آنها آماده شده بود. وی افزود، که آنها به تجزیه و تحلیل و هماهنگی ادارات به منظور توسعه اقدامات واکنشی که منافع فدراسیون روسیه را برآورده می کنند، نیاز دارند.
دیمیتری بیریچفسکی، مدیر بخش همکاری های اقتصادی وزارت خارجه روسیه گفت، که واکنش مسکو به تحریم های غرب سریع و حساس خواهد بود و کار روی اقدامات واکنشی در همه جهات در حال انجام است. وی خاطرنشان کرد: در مواجهه با افزایش محدودیت‌ها، طرف روسی استفاده از دالر را در ذخایر ارزی و تسویه‌های خارجی کاهش می‌دهد، به بازارهای سرمایه غیرغربی روی می‌آورد و همچنین تلاش می‌کند تا از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در برابر تأثیر منفی خارجی محافظت کند. این دیپلمات تاکید کرد، که مسکو متاسف است که اتحادیه اروپا یک "جنگ اقتصادی کامل" علیه روسیه به راه انداخت.
بیریچفسکی در عین حال خاطرنشان کرد، که تحریم‌های اتحادیه اروپا صدمات زیادی را به شهروندان خود اتحادیه وارد می‌کند و توجیه منطقی دلایل معرفی آنها دشوار است.
وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود، که ایالات متحده و غرب آشکارا به روسیه اعلام جنگ اقتصادی می کنند. آنها افزودند که لیست تحریم های شخصی تلافی جویانه علیه غرب آماده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала