توافق همکاری روسیه و اوکراین با آژانس بین المللی انرژی اتمی

© AP Photo / Lisa Leutner Генеральный директор МАГАТЭ Рафаэль Гросси во время выступления на Генеральной конференции МАГАТЭ в Вене, Австрия
 Генеральный директор МАГАТЭ Рафаэль Гросси во время выступления на Генеральной конференции МАГАТЭ в Вене, Австрия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2022
عضو شوید
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس اعلام کرد که آژانس بین المللی انرژی اتمی موفق شد گفتگوی مستقیم در بالاترین سطح بین روسیه و اوکراین در زمینه امنیت هسته ای برقرار کند.
به گزارش اسپوتنیک، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس اعلام کرد که آژانس بین المللی انرژی اتمی موفق شد در بالاترین سطح بین روسیه و اوکراین در زمینه امنیت هسته ای گفتگوی مستقیم برقرار کند.
گروسی روز 10 مارس (پنجشنبه) با وزرای امور خارجه روسیه و اوکراین و همچنین هیئت هایی از هر دو کشور در آنتالیا ترکیه دیدار کرد.
گروسی پس از ورود به وین به خبرنگاران گفت: "هدف اصلی من برقراری گفت‌وگوی مستقیم در بالاترین سطح بود، انتقال پیام‌های کلیدی در مورد اقدامات پیشنهادی بسیار مهم است. و این امر محقق شد. ما جلساتی داشتیم، جلسات خوبی، نه آسان، اما جدی، که در مورد کنه مطالب صحبت شد".
Испытания ядерного оружия на атолле Муророа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2022
امریکا: اوکراین سلاح های بیولوژیکی و اتمی ندارد
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس گفت، علاوه بر این، مسکو و کیف آماده همکاری با آژانس در زمینه امنیت هسته ای در اوکراین هستند.
قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اوکراین از روسیه می خواهد تا کنترل نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل را به آن سازمان واگذار شود.
گروسی در بدو ورود به خبرنگاران گفت: "هر دو طرف به توافق رسیدند که ابتکار و ایده ما، ارزش دنبال کردن را دارد، کاری باید انجام شود. و هر دو طرف آماده همکاری و همکاری با آژانس برای توافق بر سر اجرای این ایده هستند. اوکراین و فدراسیون روسیه قصد همکاری با ما را دارند، آنها موافقت کردند که با ما همکاری کنند و آماده همکاری با ما هستند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала