نگرانی شهروندان کابل از افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت

© Sputnik / Zakarya Safariبالا رفتن قیمت مواد خوراکی با آغاز ماه مبارک رمضان
بالا رفتن قیمت مواد خوراکی با آغاز ماه مبارک رمضان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2022
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، شهروندان شهر کابل می‌گویند که در یک هفته اخیر قیمت مواد سوختی افزایش یافته و مردم با مشکلات زیادی مواجه استند.
عزت‌الله، باشنده شهر کابل، در این باره گفت: "ما توان خرید مواد اولیه و خام را نداریم، از امارت اسلامی می‌خواهیم تا این مشکل را زود حل کند".
تیل فروشان افغانستان نیز می‌گویند که واردات تیل به کشور کاهش یافته و بنابر بلند رفتن قیمت تیل در بازارهای جهانی بهای آن در افغانستان نیز در حال افزایش است.
این درحالی است در بازار کنونی یک لیتر تیل پطرول 79 افغانی، یک لیتر تیل دیزل 82 افغانی و یک کیلو گاز مایع به 90 افغانی به فروش می‌ رسد.
حسیب‌الله، فروشنده تیل، در این باره گفته: "ما به قیمت بلند تیل خریداری می‌کنیم و مجبور استیم به قیمت بلند ارایه کنیم. این تنها مربوط افغانستان نیست، بلکه در تمام جهان این موضوع است".
اعضای اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان بحران اوکراین را عامل افزایش قیمت نفت دانسته اند.
خان جان الکوزیی، معاون اتاق تجارت و سرمایه گزاری، در این باره گفت:” ما از ترکمنستان واردات مواد نفتی داریم که قیمت آن ثابت نیست، اما قیمت‌های روس‌ها ثابت است و بعضی مردم فرصت طلبی نیز می‌کنند".
آگاهان اقتصادی به بحران جاری در بازار جهانی باورمند استند، اما آنها می‌گویند که طالبان باید برای حل این مشکل تلاش کند و وضعیت کنونی را مدیریت نماید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала