نبنزیا به کشورهای اروپایی: درباره تهدید بیولوژیکی از خاک اوکراین بیندیشید

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر Russia's Permanent Representative to the United Nations Vasily Nebenzya speaks at an open meeting of the UN Security Council in New York
Russia's Permanent Representative to the United Nations Vasily Nebenzya speaks at an open meeting of the UN Security Council in New York - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2022
عضو شوید
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد از کشورهای اروپایی خواست تا درباره تهدید واقعی بیولوژیکی انتشار عوامل بیولوژیکی از خاک اوکراین فکر کنند.
به گزارش اسپوتنیک، نبنزیا شبکه‌ای متشکل از حدود 30 آزمایشگاه بیولوژیکی در اوکراین با بودجه ایالات متحده برای تقویت خواص بیماری زایی در بیماری‌های کشنده فعالیت می‌کردند.
وی در نشست شورای امنیت سازمان ملل که برای بررسی مسئله آزمایشگاه های بیولوژیکی نظامی ایالات متحده در خاک اوکراین تشکیل شده بود، گفت: من می‌خواهم جداگانه به همکارانم از اروپا اشاره کنم. در تمام این سال ها، سایتی برای آزمایش های بیولوژیکی بسیار خطرناک در نزدیکی اتحادیه اروپا وجود داشت.
نماینده دائم روسیه خطاب به کشورهای اروپایی گفت: می‌خواهیم درباره یک تهدید بیولوژیکی بسیار واقعی برای جمعیت کشورهای اروپایی فکر کنید که ممکن به گسترش مهار نشده عوامل زیستی از اوکراین شود، که همانطور که تجربه کووید نشان داده است، نمی‌توان جلو آن را گرفت. در چنین شرایطی، کل اروپا را در بر خواهد گرفت.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که آمریکا بیش از 200 میلیون دالر برای فعالیت آزمایشگاه های بیولوژیکی در اوکراین صرف کرده است و آزمایشگاه های اداره مرکزی صحت وابسته به وزارت دفاع اوکراین نیز در برنامه بیولوژیکی-نظامی امریکا مشارکت داشته اند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه وجود آزمایشگاه های بیولوژیکی ایالات متحده در خاک اوکراین را تهدید مستقیم برای روسیه خواند و گفت که اگر فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین اکنون متوقف نمی‌شود، توسعه آنها کنترول‌ناپذیر خواهد ‌شد. همچنان ژائو لیجیانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، از امریکا خواست تا اطلاعات مربوط به آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی واقع در اوکراین و ویروس‌هایی را که در آنجا تحت تحقیق قرار دارند را، افشا کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала