Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

یورو 32 تیمی می‌شود؟

© AFP 2023 / ALESSANDRA TARANTINOتیم ملی ایتالیا Italy's players celebrate their win after the UEFA EURO 2020 Group A football match between Italy and Switzerland at the Olympic Stadium in Rome on June 16, 2021
تیم ملی ایتالیا   Italy's players celebrate their win after the UEFA EURO 2020 Group A football match between Italy and Switzerland at the Olympic Stadium in Rome on June 16, 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2022
عضو شوید
گزارش‌ها حاکی از افزایش تیم‌های یورو از 24 به 32 تیم در سال 2028 است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه دیلی میل انگلستان و وب‌سایت رسمی اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا، برنامه فیفا برای افزایش تیم ها از سی و دو به چهل و هشت تیم در جام جهانی به دلیل افت کیفیت و مشکلات دیگر در حال حاضر از مرحله اجرا خارج شده است ولی گفته می‌شود که یوفا قصد دارد در سال 2028 این رقابت‌های جام ملت‌های اروپا را با حضور سی و دو تیم برگزار کند.
همان‌طور که روزنامه انگلیسی دیلی میل به طور انحصاری گزارش می‌دهد، یوفا در حال برنامه‌ریزی برای افزایش بیست و چهار تیم به سی و دو تیم در سال 2028 است.
این رقابت‌ها شاید در ایرلند و بریتانیا برگزار شود. تورنمنت یورو تا سال 1992 با حضور هشت تیم برگزار می‌شد. در سال 1996 تعداد تیم‌های شرکت کننده به شانزده تیم افزایش یافت و افزایش تیم‌ها در سال 2016 به بیست و چهار تیم رسید.
با توجه به این که پنجاه و چهار تیم در مسابقات مقدماتی جام ملت‌ها یا همان یورو در سال 2024 که در کشور آلمان برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد، طبق برنامه‌های یوفا، بیش از پنجاه و نُه درصد از کل تیم مجوز حضور در رقابت نهایی یورو را به دست می‌آورند.
از این رو، بخش قابل توجهی از بازی‌ها ارزش رقابتی خود را از دست خواهند داد و به نوعی غیر ضروری جلوه خواهند کرد.
از این بابت، در برابر اجرای این طرح نیز مخالفت‌هایی شکل گرفته است؛ برای نمونه، رئیس اتحادیه بازیکنان بریتانیا می‌گوید که این برنامه به کیفیت بازی‌ها آسیب جدی خواهد زد و این نگرانی وجود دارد که بازیکن‌ها مجبور باشند که برنامه‌های فشرده‌تری را دنبال کنند. البته با توجه به شرایط اقتصادی برای تیم‌های کوچک‌تر، آن‌ها حامی این طرح خواهند بود.
فرمت فعلی تورنمنت یورو به دلیل بیست و چهار تیمی بودن مسابقات فرصت حضور تیم سوم را در چهار گروه را می‌دهد ولی در فرمت سی و دو تیم، تنها تیم‌های اول و دوم مجوز صعود را دارند.
البته در مجموع تعداد بازی برای هر تیم در فرمت سی و دو تیمی تفاوتی با فرمت بیست و چهار تیمی ندارد و در هر دو فرمت، هفت بازی تا فینال وجود خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала