امکان و پیامدهای جنگ هستوی

© Fotolia / TwindesignerЯдерный взрыв
Ядерный взрыв - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2022
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه در مورد عواقب جنگ هستوی بین المللی صحبت کرده گفت که اگر ما در مسیر چنین تحریم‌ها قرار نمی‌گرفتیم، فقط جنگ سوم جهانی می‌توانست جایگزین آن شود.
به گزارش اسپوتنیک، ایگور ویشنوتسکی، معاون اداره منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه اظهار داشته است که جنگ هستوی به معنی پایان تمدن است، بنابراین این جنگ غیرممکن است.
وی افزود: "چنین جنگ غیرممکن است. من فکر می کنم بسیاری از متخصصین و کارشناسان می دانند که جنگ هسته ای چه پیامدهایی ناگوار می تواند داشته باشد. این پایان تمدن است، به هیچ عنوان نباید اجازه داد که جنگ هستوی صورت بگیرد".
Ядерный взрыв - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.12.2021
جنگ هستوی برنده ندارد
ویشنوتسکی همچنین مدعی است که کشورهای دارای تسلیحات هستوی هستند در موضع او شریک هستند. "ما پنج قدرت هستوی هستیم (روسیه، چین، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و فرانسه - تقریباً). برخی از آنها تناقضات بسیار جدی بین خود دارند. با این همه، ما یک بیانیه مشترک [در مورد غیرقابل قبول بودن جنگ هستوی] صادر می کنیم. این یک درک مشترک است که بر مبنای آن درک وضعیت [بین المللی] استوار است".
پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، احتمال آغاز جنگ هستوی را باور ندارد. وی به این واقعیت اشاره کرد که موضوع جنگ هستوی احتمالی در شرایط وخیم‌تر شدن اوضاع اوکراین در سال‌های گذشته منحصراً توسط نمایندگان غرب به‌ویژه اعضای ناتو کشیده شده است.
لاوروف همچنین در موضوع احتمال وقوع جنگ هستوی را به جو بایدن، رئیس جمهور امریکا یادآور شده گفت: اگر ما در مسیر چنین تحریم‌های قرار نمی‌گرفتیم، فقط جنگ سوم جهانی می‌توانست جایگزین آن گردد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала