اشتباه غرب باعث بلند رفتن نرخ انرژی شده است

© Fotolia / marrakeshhДобыча нефти
Добыча нефти - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2022
عضو شوید
ولادیمیر پوتین: نرخ انرژی در غرب نه به تقصیر فدراسیون روسیه، بلکه به دلیل محاسبات اشتباه آنها در حال افزایش است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: افزایش قیمت منابع انرژی در کشورهای غربی از جمله ایالات متحده ناشی از محاسبات اشتباه رهبری این کشورها است، نه اقدامات روسیه.
وی افزود: "در مورد کشورهای که گام‌های غیردوستانه نسبت به کشور ما، اقتصاد برمی‌دارند، به خوبی می‌دانیم که از شهروندان خود می‌خواهند کمربند خود را ببندند، لباس گرم‌تر بپوشند و در مجموع به تحریم‌های که علیه ما اعمال می‌کنند اشاره کنند. به مثابه دلیل وخیم شدن وضعیت آنها، همه چیز بسیار عجیب به نظر می رسد، به خصوص که ما در حال انجام همه تعهدات خود هستیم."
آمریکا از افزایش استخراج نفت امتناع نمی کند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2022
قیمت نفت در امریکا در بالاترین رقم 11 سال اخیر
پوتین تاکید کرد: "قیمت‌ها در آنجا افزایش می‌یابند، اما نه به تقصیر ما. این نتیجه محاسبات اشتباه خود آنهاست، ما مقصر نیستیم."
"همین امر در مورد افزایش قیمت نفت و فرآورده های نفتی در ایالات متحده نیز صدق می کند. آنها اعلام کردند که واردات نفت روسیه را به بازار امریکا می بندند که عاجل قیمت ها در آنجا بالا رفت، تورم به طور بی سابقه ای بالا است، احتمالاً به بالاترین حد تاریخی خواهد رسید. رئیس جمهور ادامه داد: آنها سعی می کنند نتیجه اشتباهات خود را به گردن ما بیندازند".
وی آن را برای کارشناسان امری بدیهی خواند، زیرا عرضه نفت روسیه به بازار امریکا از 3 فیصد تجاوز نمی کند که "مقدار ناچیزی" است.
پوتین افزود: "اما قیمت آنها در حال افزایش است. ما با آن هیچ کاری نداریم. و حتی در اینجا، ممنوعیت واردات نفت روسیه هیچ ربطی به آن ندارد. آنها فقط پشت این تصامیم پنهان می شوند تا یک بار دیگر خودشان را فریب دهند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала