وزارت دفاع روسیه: 90 درصد فرودگاه های نظامی اوکراین از کار افتاد

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель министерства обороны России генерал-майор Игорь Конашенков на брифинге об обстоятельствах крушения Ил-20 ВКС России у побережья Сирии
Официальный представитель министерства обороны России генерал-майор Игорь Конашенков на брифинге об обстоятельствах крушения Ил-20 ВКС России у побережья Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از آغاز عملیات نیروهای روسیه در اوکراین، 90 درصد فرودگاه های نظامی این کشور از کار افتاده است.
به گزارش اسپوتنیک، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از آغاز عملیات نیروهای روسیه در اوکراین، 90 درصد فرودگاه های نظامی این کشور که در آنها ساختار اصلی هوانوردی جنگی قرار داشت، از کار افتاده است.
وی گفت: 90 درصد از فرودگاه های نظامی اوکراین که بخش اصلی هوانوردی نظامی در آنها مستقر بود، از کار افتاده است. تقریباً هیچ پیلوتان آماده کلاس یک و دو باقی نمانده است.
کوناشنکوف گفت که تقریبا تنها موارد انگشت شماری از پرواز طیاره‌های نظامی اوکراین به چشم می خورد. وی افزود: با آغاز عملیات ویژه، نیروهای مسلح اوکراین تا 250 طیاره و هلیکوپتر جنگی قابل استفاده در اختیار داشتند که نیروهای هوافضای روسیه 89 طیاره جنگی 57 هلیکوپتر را در زمین و هوا منهدم کردند.
همانطور که سخنگوی وزارت دفاع روسیه تصریح کرد، بخشی از طیاره های اوکراینی به رومانی پرواز کرده اند و در نبردها شرکت نمی‌کنند.
Флаг на здании министерства обороны РФ на Фрунзенской набережной в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2022
روسیه: تاکنون 2786 تاسیسات زیرساخت نظامی اوکراین منهدم شده‌است
روسیه بامداد روز پنجشنبه (24 فبروری) عملیات نظامی ویژه خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر گفته بود که در خصوص عملیات نظامی ویژه در دونباس تصمیم گیری کرده است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌ های مردمی دونباس درخواست کمک از روسیه دارند". رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه تمام مسوولیت این خونریزی‌ها بر عهده رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود، از ارتش اوکراین خواست تا دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ها را زمین بگذارند و به خانه برگردند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح فقط زیرساخت‌های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می‌کنند، هیچ چیز غیرنظامیان را تهدید نمی‌کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، نیروهای دونتسک و لوهانسک در حال پیشروی هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала