موج گرمای ناشی از تغییرات آب و هوایی، مرگ و میر را افزایش می دهد

© REUTERS / Amir CohenЗасуха на берегу Мертвого моря
Засуха на берегу Мертвого моря  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2022
عضو شوید
دانشمندان انگلیسی افزایش 75 درصدی مرگ و میر ناشی از گرما را پیش بینی کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کالج دانشگاه لندن (UCL) نوشته است، که پژوهشگران بریتانیایی دریافته اند، که افزایش دمای هوا ناشی از تغییرات آب و هوایی منجر به افزایش 1.5 برابری مرگ و میر خواهد شد.
Засуха в Центральной Европе с борта МКС - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2021
پیش بینی  خشکسالی فاجعه بار "روز قیامت" برای جهان
کارشناسان آمار مرگ و میر و آب و هوا را در انگلستان و ولز در سال های پسین مورد مطالعه قرار داده اند. آن‌ها سپس این را با پیش‌بینی‌های تغییر آب و هوا در طول 100 سال مقایسه کردند. دانشمندان بر این باورند، که رویدادهای شدید آب و هوایی (گرما، خشکسالی و غیره) بیشتر مشاهده می شود و همچنین بر تعداد زیادی از مناطق روی زمین تأثیر می گذارد. چنین پویایی منجر به افزایش 75 درصدی تعداد مرگ و میرها خواهد شد (در صورت افزایش میانگین دمای سالانه در این سیاره به میزان سه درجه سانتیگراد). همچنین خطر دچار شدن به بیماری های مزمن شش و سیستم قلبی عروقی را افزایش می دهد. افزون بر این، افزایش دمای زمین به میزان 6 درجه منجر به افزایش 2.75-3 برابری مرگ و میر خواهد شد.
یادآوری می کنیم، که در فیبروری 2022، کارشناسان دانشگاه کلمبیا به این نتیجه رسیدند، که خشکسالی در امریکای شمالی که از ابتدای قرن بیست و یکم ادامه داشته و در سال گذشته شدت یافته است، بدترین خشکسالی در 1200 سال گذشته بوده است. چنین شاخص هایی اجرای بدترین سناریوی تغییر اقلیم را تأیید می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала