شرط اوکراین برای "وضعیت بی‌طرفی"

© Sputnik / Falin /  مراجعه به بانک تصاویر Резиденция президента Украины в Киеве
Резиденция президента Украины в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2022
عضو شوید
ایگور ژوکوا معاون دفتر رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با بلومبرگ گفت که کی‌یف حاضر است در مورد وضعیت بی‌طرفی کشور بحث کند، اگر تضمین‌های امنیتی فراهم شود.
به گزارش اسپوتنیک، ژوکوا گفت: اوکراین آماده است در مورد درخواست روسیه برای بی‌طرفی در صورت ارائه تضمین‌های امنیتی با او (مسکو) گفتگو کند، اما یک وجب از "سرزمین" اش را نخواهد داد.
پیش از این، "میخائل پودولیاک" مشاور رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور اوکراین، همچنان شرایطی را فاش کرده بود که تحت آن کی‌یف در مورد مسائل مربوط به امتناع از عضویت در ناتو گفتگو خواهد کرد، به گفته وی، این شرایط شامل ارائه تضمین های امنیتی است.
روسیه بامداد روز پنجشنبه (24 فبروری) عملیات نظامی ویژه خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر گفته بود که در خصوص عملیات نظامی ویژه در دونباس تصمیم گیری کرده است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌ های مردمی دونباس درخواست کمک از روسیه دارند". رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه تمام مسوولیت این خونریزی‌ها بر عهده رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود، از ارتش اوکراین خواست تا دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ها را زمین بگذارند و به خانه برگردند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح فقط زیرساخت‌های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می‌کنند، هیچ چیز غیرنظامیان را تهدید نمی‌کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، نیروهای دونتسک و لوهانسک در حال پیشروی هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала