آلمان با تحویل طیاره‌ها به اوکراین موافقت نکرد

© AFP 2023 / Tobias SchwarzCамолеты «Торнадо» ВВС Германии на авиабазе Инджирлик в Турции
Cамолеты «Торнадо» ВВС Германии на авиабазе Инджирлик в Турции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2022
عضو شوید
"ولفگانگ بوشنير"، معاون رئیس دفتر مطبوعاتی دولت آلمان گفت که برلین با تحویل طیاره‌ها به اوکراین موافقت نکرده است.
به گزارش اسپوتنیک، بوشنير در پاسخ به این سوال که آیا مقامات در برلین برای تحویل طیاره‌ها به اوکراین به توافق رسیده اند، گفت: چنین موضعی (از طرف کابینه وزیران آلمان) بناید وجود داشته باشد، زیرا توافقی در این زمینه صورت نگرفته است. اظهارتی در این باره شد، اما هیچ توافق بین‌المللی صورت نگرفته است. بنابراین، ما نیز نباید در مورد چگونگی رفتار ما در این شرایط، یک بحث فرضی را آغاز کنیم.
وی افزود که برلین در مورد اقدامات متحدان و شرکای خود اظهارنظر نمی‌کند پنتاگون باید در این باره جواب بدهد.
پیش از این، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، تحویل احتمالی طیاره‌های جنگی اتحاد جماهیر شوروی به اوکراین را ارزیابی کرد. وی گفت که واشنگتن به تصمیم لهستان برای تحویل طیاره‌ها مخالفت نخواهد کرد و مقامات امریکا در این باره بامتحدان ناتو به‌طور فعال در حال گفتگو هستند.
دوشنبه شب (21 فبروری) ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پس از نشست گسترده و فوق‌‌العاده شورای امنیت روسیه در سخنانی خطاب به شهروندان روسیه گفت، اتخاذ تصمیم برای به رسمیت شناختن فوری حاکمیت لوهانسک و دونتسک را ضروری می‌داند. بلافاصله پس از سخنرانی تلویزیونی، رئیس‌جمهور روسیه فرمان به رسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک را در کرملین به امضا رساند.
پوتین پس از امضای فرمان به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک، با لئونید پاسچنیک و دنیس پوشیلین، سران لوهانسک و دونتسک توافقنامه دوستی، همکاری و کمک متقابل میان روسیه و جمهوری خلق لوهانسک و دونتسک را امضا کردند.
روسیه بامداد روز پنجشنبه (24 فبروری) عملیات نظامی ویژه خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر گفته بود که در خصوص عملیات نظامی ویژه در دونباس تصمیم گیری کرده است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌ های مردمی دونباس درخواست کمک از روسیه دارند". رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه تمام مسوولیت این خونریزی‌ها بر عهده رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود، از ارتش اوکراین خواست تا دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ها را زمین بگذارند و به خانه برگردند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح فقط زیرساخت‌های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می‌کنند، هیچ چیز غیرنظامیان را تهدید نمی‌کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، نیروهای دونتسک و لوهانسک در حال پیشروی هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала