آمریکا چین را با "لهن تند" تهدید کرد

© AFP 2023 / Paul J. Richardsمعجزه ای در وزارت امور خارجه آمریکا
معجزه ای در وزارت امور خارجه آمریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2022
عضو شوید
کاخ سفید می‌گوید،چین در صورت عدم رعایت تحریم ها علیه روسیه منتظر اقدامات تلافی جویانه از سوی آمریکا باشد.
به گزارش اسپوتنیک، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید امروز (سه شنبه 8 مارچ) در بیانیه‌ی اظهار داشت، که اگر پکن به تحریم‌های آمریکا علیه روسیه پایبند نباشد ، آمریکا دست به اقداماتی علیه چین خواهد زد.
سخنگوی کاخ سفید گفت: "اگر آنها تحریم‌ها را رعایت نکنند، می‌دانید که دلایلی برای برداشتن گام‌های خاصی خواهیم داشت".
تاکنون شاهد بوده‌ایم چین به تحریم‌ها پایبند بوده است. آنها در نشست شورای امنیت سازمان ملل رای ممتنع داده و اظهاراتی درباره تمامیت راضی و استقلال اوکراین داشته‌اند.
وی افزود: اگر آنها تحریم‌ها را رعایت نکنند، ما گام‌هایی برمی‌داریم اما فعلا تا امروز شاهد چیزی نبوده‌ایم.
چین بارها تاکید کرده است که استفاده از تحریم‌ها را به عنوان "ابزاری" برای حل درگیری و مناقشات تایید نمی‌کند.
وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در 5 مارچ از ایالات متحده، ناتو و اتحادیه اروپا خواست تا در گفتگوی برابر با روسیه برای ایجاد یک مکانیسم پایدار جهت تضمین امنیت در اروپا شرکت کنند.
وزیر خارجه چین تاکید کرد که کشورش حامی از سرگیری مذاکراتی میان طرف‌های مربوطه با هدف ایجاد یک مکانیسم امنیتی اروپایی متعادل، موثر و پایدار و دستیابی به ثبات بلندمدت در قاره اروپاست.
Министр иностранных дел Китая Ван И - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2022
چین: مسائل اوکراین و تایوان کاملاً متفاوت است
وانگ یی با اشاره به اینکه جنگ سرد مدت‌ها پیش به پایان رسیده است، گفت، لازم است ناتو در موضع‌گیری‌ها و مسئولیت‌های خود تجدیدنظر کند و ذهنیت جنگ سردی مبتنی بر تقابل بلوکی باید "به طور کامل" کنار گذاشته شود. او خاطر نشان کرد، چین به شدت نگران وضعیت اوکراین است و از همه تلاش‌های کمک‌کننده به کاهش تنش و دستیابی به یک راه‌حل سیاسی حمایت می‌کند.
گفتنی است در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала