افغانستان در بالاترین جایگاه یورش های تروریستی در جهان قرار دارد

© Photo / twitter/rohina_hدر منطقۀ دهبوری شهر کابل دو انفجار دیکر رخ داده است
در منطقۀ دهبوری شهر کابل دو انفجار دیکر رخ داده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2022
عضو شوید
افغانستان برای سومین سال پیاپی در بالاترین جایگاه شاخص جهانی یورش تروریستی قرار گرفت و عراق با ۸۳۳ مورد و پاکستان با ۱۸۶ مورد یورش های تروریستی در رده دوم و سوم قرار گرفتند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، موسسه اقتصاد و صلح جهانی در گزارش جدید خود اعلام کرد که افغانستان در سال ۲۰۲۱ شاهد ۲۰ درصد مرگ و میر ناشی از حملات ترویستی در سطح جهان بوده است.
در این گزارش آمده است، افغانستان با یک هزار و ۴۲۶ مورد مرگ در سال ۲۰۲۱ بالاترین شمار مرگ و میر ناشی از حملات تروریستی را در جهان داشته است.
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.11.2021
حکومتداری پیچیده‌تر و دشوارتر از انجام یورش های تروریستی انتحاری است
بر اساس این گزارش در سال گذشته افغانستان شاهد ۸۳۷ حادثه تروریستی بوده است که در نتیجه این رویدادها یک هزار و ۴۲۶ نفر جان باخته‌اند و ۲ هزار ۱۹۹ تن دیگر زخمی شده‌اند.
موسسه اقتصاد و صلح جهانی همچنین اعلام کرد که بیش از نیمی از کشته شده‌ها در افغانستان غیر نظامیان بودند.
انفجار مرگبار در نزدیکی فرودگاه کابل در آخرین روزهای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان که در آن بیش از ۱۸۰ تن کشته شده و نزدیک به ۲۰۰ تن دیگر زخمی یکی از مرگبار ترین حملات تروریستی در سال ۲۰۲۱ شناخته شده است.
با به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان و تشکیل دولت موقت، این گروه اعلام کرده است که افغانستان دیگر شاهد حملات تروریستی و کشتار غیرنظامیان نخواهد بود.
عبدالغفار کامیاب آگاه مسائل سیاسی و از چهره های نزدیک به طالبان گفت: در افغانستان امنیت با گذشت هر روز خوبتر می‌شود و هر گروه تروریستی که بخواهد به مردم افغانستان مشکل ایجاد کند، توانایی نخواهد داشت و مهار خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала