بحث پرتاب آخرین راکت کوریائی شمالی در شورای امنیت

© REUTERS / KCNAЗапуск баллистической ракеты в рамках военных учений в КНДР
Запуск баллистической ракеты в рамках военных учений в КНДР - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2022
عضو شوید
یک منبع در شورای امنیت خبر داده است که روز دوشنبه، شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره وضعیت آخرین پرتاب راکت کوریائی شمالی بحث خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، منبع از این آژانس گفت: "این بحث امروز در بخش "متفرقه" صورت می گیرد، او افزود که تمرکز بر آخرین پرتاب راکت کوریائی شمالی خواهد بود.
منبع دیگری خاطرنشان کرد که ایرلند، ایالات متحده، فرانسه و بریتانیا درخواست گفتگو کرده اند.
Первый запуск гиперзвуковой ракеты в КНДР, 06 января - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2022
کوریایی شمالی با پول دزدی سلاح هستوی ساخته است
کوریایی شمالی روز شنبه یک راکت بالستیک از میدان هوایی سونان در پیونگ یانگ به سمت بحیره جاپان پرتاب کرد. به گفته ارتش کوریایی جنوبی، این راکت حدود 270 کیلومتر پرواز کرد و بالاترین ارتفاع پرواز حدود 560 کیلومتر بود. پرتاب قبلی یک راکت بالستیک در 27 فبروری نیز از منطقه سنان و همچنین به عنوان بخشی از توسعه یک ماهواره شناسایی انجام شد.
شورای امنیت ملی کوریائی جنوبی این پرتاب ها را نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل خواند و خواستار توقف فوری آن شد و کوریایی شمالی را به دلیل افزایش تنش ها در منطقه در زمانی که قرار است انتخابات ریاست جمهوری در کوریائی جنوبی برگزار شود و جامعه بین المللی در حال انجام آن است، محکوم کرد. تلاش برای حل مناقشه در اوکراین
این نهمین آزمایش تسلیحات کوریایی شمالی در سال جاری است، کوریائی شمالی در روزهای 5 و 11 جنوری راکت های مافوق صوت را آزمایش کرد، در 14 جنوری دو راکت بالستیک کوتاه برد از یک دستگاه دافع هوا راه آهن پرتاب شد و در 17 و 27 جنوری. کوریایی شمالی راکت های رهبری شده تکتیکی کوتاه برد را آزمایش کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала