اظهارنظر کاخ سفید درباره اظهارات سناتور گراهام درباره پوتین

© Sputnik / Ekaterina Chesnokovaکاخ سفید
کاخ سفید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2022
عضو شوید
کاخ سفید درباره اظهارات سناتور امریکایی درباره رئیس‌جمهور پوتین گفت که این موضع دولت امریکا نیست.
به گزارش اسپوتنیک، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری به درخواست خبرنگاران درباره اظهارات اخیر لیندسی گراهام، سناتور امریکایی درباره ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، گفت: این موضع دولت امریکا نیست و قطعاً سخنانی نیست که شما از کسی که در این دولت کار می‌کند شنیده باشید.
پیش از این، سفارت روسیه در حساب فیس‌بوک خود اعلام کرد: ما خواستار توضیح رسمی و محکومیت شدید اظهارات "جنایتکارانه" لیندسی گراهام، سناتور امریکایی هستیم. سفارت روسیه در امریکا گفت که سخنان گراهام غیرقابل‌قبول و ظالمانه است. دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به اظهارات سناتور امریکایی درباره ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه همچنان اظهار داشت که در یک فضای بسیار متشنج، همه نمی توانند سلامت عقل خود را حفظ کنند.
پیشتر لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه امریکا گفته بود، فردی که "این مرد را (با اشاره ای به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه) از سر راه بردارد"، خدمت بزرگی به این کشور و جهان خواهد کرد. این سناتور امریکایی در توییتر پرسید که آیا بروتوس یا کلاوس اشتاوفنبرگ در این کشور وجود دارد؟ شخصیت هایی تاریخی که به ترتیب به دلیل مشارکت در سوء قصد به گایوس ژولیوس سزار و آدولف هیتلر شناخته می‌شوند.
Здание Российского посольства в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2022
امریکا باید رسماً اظهارات سناتور گراهام علیه پوتین را محکوم کند
روسیه بامداد روز پنجشنبه (24 فبروری) عملیات نظامی ویژه خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر گفته بود که در خصوص عملیات نظامی ویژه در دونباس تصمیم گیری کرده است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌ های مردمی دونباس درخواست کمک از روسیه دارند". رئیس‌ جمهور روسیه با بیان اینکه تمام مسوولیت این خونریزی‌ها بر عهده رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود، از ارتش اوکراین خواست تا دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ها را زمین بگذارند و به خانه برگردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала