تأمین ۱۲ درصدی کمک‌های درخواستی ملل متحد برای افغانستان

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر Штаб-квартира Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке
Штаб-квартира Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2022
عضو شوید
سازمان ملل متحد برای رسیده‌ گی به وضعیت بحرانی افغانستان از اعضای این سازمان ۴ میلیارد دالر درخواست کرد.
رینا گیلانی که در رأس یک هیأت ۸ نفری به نماینده‌گی از اداره هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل که بر روند توزیع کمک‌های بین‌المللی نظارت می‌کند، گفته است از ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دالر درخواست‌شده این سازمان، تاکنون تنها ۱۲ درصد آن تأمین شده است.
گیلانی گفته این سازمان بر توزیع شفاف و عادلانه کمک‌های بشردوستانه به افراد نیازمند متعهد است و در این زمینه سازمان ملل متحد یک کارشیوه نظارتی را نیز ایجاد کرده است.
گفته می‌شود هیأت اعزامی سازمان ملل متحد تاکنون بر روند توزیع کمک‌ها در ولایت‌های کابل، قندهار، پروان و منطقه‌ی مرزی "اسپین‌بولدک" نظارت داشته است .
یک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2022
هشدار سازمان ملل از حضور 50 هزار جنگجوی داعش در افغانستان
پیش از این گزارش‌های متعددی نشر شده بود که در آن مردم از روند توزیع کمک‌ها شکایت داشتند و گفته‌ بودند که روند توزیع کمک‌ها شفاف نیست و به مستحقان نمی‌رسد.
نظارت‌کننده‌گان کمک‌های بین‌المللی در حالی از تأمین ۱۲ درصد کمک‌های درخواست‌شده سخن می‌گویند که پیش از این کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از بی‌میلی بسیاری از کشورها برای کمک به مردم افغانستان انتقاد کرده بود.
این کمیته در تازه‌ترین گزارش خود که روز گذشته منتشر شد از وقوع فاجعه انسانی در افغانستان هشدار داده و افزوده است که جامعه جهانی باید فوراً برای جلوگیری از لغزش سریع افغانستان به سوی فروپاشی کامل و فاجعه انسانی گام‌های همه‌‌جانبه بردارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала