خوراکی‌های مفید برای سلامت قلب

© Fotolia / NitrСтейк из лосося с овощами
Стейк из лосося с овощами  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2022
عضو شوید
متخصصان تغذیه خوردن ماهی های چرب، لوبیا و شفتالو را برای سلامت قلب توصیه می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه‌ای علمی Eat This, Not That در مقاله‌ی با استناد از متخصصان تغذیه می‌نویسد، خوردن برخی غذاها ممکن است از خطر ابتلا به بیماری قلبی جلوگیری نموده و یا حداقل آن را کاهش دهد.
پزشکان شامل گنجاندن میوه ها و سبزیجات زیادی را در منوی غذایی روزانه توصیه نموه، به ویژه توجه بیشتر شان را به مصرف سبزیجات تازه متمرکز نموده اند.
آنها می‌گویند به جای آب سبزیجات بهتر است آنها را به صورت کامل در سالاد نوش جان کنید. آنها از شفتالو به عنوان بهترین میوه نام می‌برند و خاطر نشان می‌سازند که این میوه یکی از مغذی ترین مواد غذایی برای سیستم قلبی عروقی است.
علاوه بر این، ماکارونی غلات کامل و نان نیز باید در رژیم غذایی گنجانده شود. آنها می توانند به کاهش خطر سکته مغزی، سندرم متابولیک و بیماری عروق کرونر قلب کمک کنند.
پزشکان یادآور شدند: لوبیا، عدس، نخود به دلیل غنی بودن از فیبر و مواد مفید پروتئینی، جایگزینی سالم برای پروتئین های حیوانی هستند. بهتر است ماهی های چرب و غذاهای دریایی ترجیح داده شود. متخصصان می گویند: "ماهی عمدتاً به دلیل محتوای امگا 3 یک غذای سالم است و می‌تواند یک جایگزین خوب برای گوشت قرمز باشد.
Бургер и картошка фри - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2022
خوراکه های که ما را ده سال پیرتر می‌کنند
به گفته متخصصان محصولات لبنی نیز نباید فراموش شوند- ماست های کم چرب یا بدون چربی استفادهشود . علاوه بر این، متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که مرغ را بیشتر بپزید و سالاد را با روغن زیتون استفاده. یکی از اهداف اصلی یک رژیم غذایی سالم برای قلب، محدود کردن چربی‌های ترانس و چربی‌های اشباع شده و جایگزینی آنها با چربی‌های غیراشباع است.
دانشمندان می‌افزایند: باید روغن‌های گیاهی مایع بیشتر (مانند زیتون، آفتابگردان و بزرک)، چربی حیوانی و روغن‌های گیاهی گرمسیری (نارگیل و نخل) کمتر مصرف شوند.
بیماری قلبی تقریباً یک سوم مرگ و میرها را در سرتاسر جهان باعث می شود. رژیم غذایی برای سلامت قلب نقش عمده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای در سلامت قلب داشته و می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. رژیم غذایی برای سلامت قلب، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند بر فشار خون، تری گلیسیرید، سطح کلسترول و التهاب تأثیر بگذارند. همه اینها عوامل خطر برای بیماری‌ های قلبی هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала