ترامپ: پوتین با بایدن "بازی" می‌کند

© Carlos Barriaترامپ: بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند
ترامپ:  بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2022
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین امریکا می‌گوید که از تماشای "بازی" ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی امریکا، احساس راحتی نمی‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، آقای ترامپ در بیانیه‌ای که به‌طور گسترده منتشر شد، گفت: "بایدن مانند طبل بایدن را می‌نوازد. تماشای آن ناخوشایند است".
پیش از این، ترامپ تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک را تصمیمی"داهیانه" نامید. رئیس‌جمهور پیشین امریکا با "بسیار تیزهوش" نامیدن پوتین، افزود که "او قصد دارد وارد قلمرو (دونتسک و لوهانسک) شده و صلح بان شود. این‌ها قوی ترین نیروها ی صلح بان هستند... ما هم می توانستیم چیزی شبیه این را در مرزهای جنوبی خود داشته باشیم".
دنیس پوشیلین، رئیس جمهور خلق دونتسک، گفت که ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین ممکن است به زودی به ارتش دستور دهد که حمله کند و طرحی برای تهاجم به دونتسک و لوهانسک اجرا کند. روز شنبه، 19 فبروری، رهبران دونتسک و لوهانسک احکامی را در مورد بسیج عمومی امضا کردند.
در روزهای اخیر اوضاع در دونباس تشدید شد، جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک از ده ها حمله توسط ارتش اوکراین خبر دادند. سران دونتسک و لوهانسک از تخلیه موقت شهروندان خود به منطقه روستوف روسیه در ارتباط با تهدید حمله اوکراین خبر دادند.
دوشنبه شب ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پس از نشست گسترده و فوق‌العاده شورای امنیت روسیه در سخنانی خطاب به شهروندان روسیه گفت، اتخاذ تصمیم برای به رسمیت شناختن فوری حاکمیت لوهانسک و دونتسک را ضروری می‌داند. بلافاصله پس از سخنرانی تلویزیونی، رئیس‌جمهور روسیه فرمان به رسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک را در کرملین به امضا رساند.
رئیس‌جمهور پوتین به وزارت خارجه روسیه دستور داد تا با دونتسک و لوهانسک روابط دیپلماتیک برقرار شود و از وزارت دفاع کشورش خواست تا صلح را در قلمرو خود حفظ کند.
صبح سه شنبه، معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد؛ مسکو به این دلیل جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت تا از تشدید تنش ها و کشته شدن بیشتر مردم جلوگیری کند.
غرب و امریکا در هفته‌های اخیر بارها اعلام کردند که روسیه در صدد حمله به اوکراین است اما مسکو اصرار دارد که هیچ قصدی برای انجام تهاجم نظامی ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала