افزایش طول عمر با نوشیدن قهوه

© Fotolia / DjchМужчина с планшетом за столом
Мужчина с планшетом за столом  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2022
عضو شوید
محققان می‌گویند نوشیدن فقط سه پیاله قهوه در روز خطر مرگ زودرس را تا 12 درصد کاهش می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Sun تیم از کارشناسان بریتانیا عادات انگلیسی ها را به مدت 11 سال مورد مطالعه قرارد ادند. این مطالعه نشان داد که نوشیدن سه پیاله قهوه آسیاب شده در روز خطر مرگ زودرس را تا 12 درصد، مرگ ناشی از بیماری قلبی را تا 17 درصد و مرگ ناشی از سکته را تا 21 درصد کاهش می دهد.
Стакан чая с мятой - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2022
چای سیاه برای کاهش کلسترول مفید ثابت شد
محققان همچنین نوشیدن این مقدار قهوه را با بهبود نتایج سلامت مرتبط دانستند.
کارشناسان تاکید می‌کنند، فواید سلامتی فقط از مصرف قهوه آسیاب شده به دست می‌آید و این مزیت‌ها شامل قهوه فوری نمی‌شود. براساس تحقیقاتی که بر روی تقریباً 500 هزار نفر انجام شد، نوشیدن بیش از سه پیاله قهوه در روز هیچ تأثیر خوبی ندارد.
قهوه یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان است، خواص قهوه می‌تواند به افراد کمک کند تا احساس خستگی کمتری داشته باشند و سطح انرژی را افزایش می‌دهد. به این دلیل که حاوی ماده محرکی به نام کافئین است. علاوه بر کافئین، این نوشیدنی حاوی مواد معدنی و آنتی اکسیدان نیز است که برخی مطالعات آن را با کاهش خطر ابتلا به سرطان، دیابت نوع ۲ و زوال عقل مرتبط دانسته‌اند.
پیش از این متخصصان تغذیه 10 محصول غذایی جوان کننده را نام بردند که با مصرف منظم آنها جوانی را طولانی تر و احساس نشاط بیشتری به انسان بدهد. مواد غذایی مانند، کچالو، کیله نارس، خسته جات و انار در این فهرست قرار گرفتند، زیرا سرشار از ویتامین Cهستند که باعث تولید کلاژن و همچنین بسیاری از آنتی اکسیدان ها از جمله فلاونوئیدها و آنتوسیانین ها می شود. این مواد مغذی به محافظت از سلول ها کمک می کنند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала