تلاش چین برای ساخت فضاپیمای شبیه به استارشیپ

© Photo / Twitter/@SpaceXSpaceX CEO Elon Musk said the Starship reusable spacecraft will be launched in 1-2 months and fly to about 20 kilometers above the Earth
SpaceX CEO Elon Musk said the Starship reusable spacecraft will be launched in 1-2 months and fly to about 20 kilometers above the Earth - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2022
عضو شوید
کشور چین تلاش دارد یک سیستم فضایی شبیه به استارشیپ، شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک را ایجاد کند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Space News چین در حال کار بر روی یک سیستم پرتاب دو مرحله ای است که شبیه به سیستم حمل و نقل قابل استفاده مجدد Starship است. این سیستم که مشابه به سیستم حمل و نقل SpaceX ایلان ماسک است، می تواند تا 20 تن بار را حمل کند.
سیستم جدید توسط وانگ شیائوژوئن، رئیس موسسه تحقیقات موشکی چین ارائه شده است. در این طرح، وسیله‌ی نقلیه از زمین پرتاب می‌شود، به فضای زیرمداری پرواز می‌کند و در مدت کمتر از یک ساعت در نیمه‌ی دیگر سیاره به صورت عمودی فرود می‌آید.
وانگ در سمپوزیوم بین المللی چشم انداز و همکاری در پرواز فضایی سرنشین دار در مدار پایین زمین، که در 17 فبروری در پکن برگزار شد، گفت: "ما در حال انجام تحقیقات بر روی یک سیستم پرتاب سرنشین دار با استفاده از متان مایع و اکسیژن هستیم."
وانگ گفت موشک چینی می تواند تا 20 تن محموله را به مدار پایین زمین برساند. این در حالی است، که موشک فوق سنگین اسپیس ایکس قادر خواهد بود تا 100 تن را با خود حمل کند. نشریه خاطرنشان می کند که چنین تفاوتی ناشی از موتور مولد گاز موشک چینی است.
طرح چینی‌ها نه فقط به‌دلیل شباهت ظاهری‌اش به استارشیپ، بلکه از نظر عملکرد یکسان با این موشک نسل بعدی نیز درخورتوجه است.
در آغاز ماه فبروری اسپیس ایکس اعلام کرد که برای اولین بار یک گردشگر را به فضا خواهد فرستاد.
شرکت "اسپیس‌ایکس"(SpaceX) به تازگی اعلام کرده است که چهار شهروند غیرنظامی را درون کپسول " "Crew Dragon خود به مدار می‌فرستد و این اولین باری است که یک پرواز خدمه بدون حتی یک فضانورد حرفه‌ای به فضا پرواز می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала