از کشور اروپایی با بالاترین نرخ بیکاری نام‌برده شد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2022
عضو شوید
در میان کشور اروپایی اسپانیا بالاترین نرخ بیکاری را در این قاره دارد.
به گزارش اسپوتنیک، کمترین نرخ بیکاری در اروپا در پایان سال 2021 مربوط به جمهوری چک است (که سهم ساکنان جویای کار 2.2 درصد است). بر اساس مطالعه، اسپانیا (13.4 درصد) و یونان (13.2 درصد) در میان کشورهایی با بالاترین نرخ بیکاری قرار دارند.
بیکاری سطح پایین در لهستان/پولند، آلمان و مالت (بیش از 3.5 درصد) مشاهده می شود. در اوکراین در سطح بیکاری 9.6 درصد، در ایتالیا- 9.1 درصد، در سویدن- 8.3 درصد و در فرانسه - 7.5 درصد بود. در جمهوری چک، بیکاری تقریباً شش برابر کمتر از اسپانیا است که جدول را بسته است.
روسیه با شاخص 4.3 درصد در پایان سال 2021 در رتبه دهم قرار دارد که تقریباً همین نتیجه را انگلیس نیز نشان داد.
سال گذشته، تنها یک کشور مورد بررسی- اوکراین نتوانست بیکاری را در بحبوحه بهبود اقتصادی پس از همه گیری کاهش دهد (رشد 0.1 درصد). به گفته کارشناسان، در سال جاری بازار کار در کشورهای اروپایی ممکن است از پویایی مثبت خودداری کند.
گفتنی است منطقه یورو شامل 19 کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای 27 عضو است که شامل 19کشور عضو منطقه یورو به علاوه، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала