گفتگوی رهبران سیاسی برای ایجاد ائتلاف ضد طالبان

© https://twitter.comگفتگوی رهبران سیاسی برای ایجاد ائتلاف ضد طالبان
گفتگوی رهبران سیاسی برای ایجاد ائتلاف ضد طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2022
عضو شوید
شماری از رهبران سیاسی حکومت پیشین افغانستان در این ائتلاف حضور خواهند داشت.
به گزارش اسپوتنیک، شماری از رهبران سیاسی حکومت پیشین افغانستان که اکنون خارج از افغانستان زندگی می‌کنند، در تلاش‌اند چتری بزرگ‌تر به‌عنوان ائتلاف رهبری فعالیت‌های ضد طالبان ایجاد کنند.
یک منبع آگاه به ایندیپندنت فارسی، گفت که مذاکرات در مورد ایجاد این ائتلاف در ترکیه، امارات متحده عربی، ایران، و برخی دیگر از کشور‌های منطقه که فعالان سیاسی افغان در آن‌ها زندگی می‌کنند در جریان است و بسیاری از چهره‌های سیاسی با عضویت در آن موافقت کرده‌اند. به گفته او، احمد ضیاء مسعود، برادر احمد شاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان و معاون دولت نخست حامد کرزی، از جمله افرادی است که مذاکرات میان رهبران سیاسی برای ایجاد این ائتلاف را هدایت می‌کند.
این منبع خبری افزود: "تاکنون شماری از رهبران سیاسی از جمله مارشال عبدالرشید دوستم، صلاح‌الدین ربانی، عطا محمد نور، محمد محقق، امیراسماعیل خان، عبدالرب رسول سیاف، احمد مسعود، و یونس قانونی، با عضویت در این ائتلاف موافقت کرده‌اند و گفت‌وگو با شماری دیگر از چهره‌های سیاسی جریان دارد."
احمد ولی مسعود  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2021
احمد ولی مسعود: حکومت همه‌شمول تحت حاکمیت طالبان امکان پذیر نیست
این جریان قرار است به‌ صورت شورایی اداره شود و در آن هیچ ‌کس در جایگاه رهبر نخواهد بود.
او تصریح کرد که این ائتلاف، کمیته‌های مشخصی در زمینه فعالیت‌های سیاسی، نظامی، و فرهنگی خواهد داشت و پس از اعلام موجودیت، کار روی فعال‌سازی این کمیته‌ها آغاز می‌شود.
قرار است برخی چهره‌های سیاسی قوم پشتون از جمله عبدالهادی ارغندیوال، رهبر شاخه انشعابی حزب اسلامی و وزیر دارایی دولت اشرف غنی، نیز به این ائتلاف بپیوندند.
در همین حال گفت‌وگوها با شماری از زنانی که در عرصه سیاست افغانستان حضور پررنگی داشته‌اند نیز برای پیوستن به این ائتلاف جریان دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала