کشف ساختمان های نه هزار ساله در ابوظبی

© Photo / David Rodrigo / UnsplashЗакат в Абу-Даби, ОАЭ
Закат в Абу-Даби, ОАЭ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2022
عضو شوید
باستان شناسان در جزیره گاگا که در نزدیکی ابوظبی قرار دارد، ساختمان های ویران شده قدیمی را کشف کردند. که تقریباً 9000 سال عمر دارد.
به گزارش اسپوتنیک، ملیت نیوز خبر داده است که باستان شناسان در جزیره گاگا در غرب ابوظبی ساختمان هایی یرانه باستانی را کشف کردند که بیش از هشت و نیم هزار سال قدمت دارند.
این کشف به دانشمندان امکان آنرا داد تا کشف جدیدی انجام دهند - معلوم شد که این ساختمان ها قدیمی ترین ساختمان های شناخته شده در امارات هستند. پیش از این، ساختمان جزیره مراوه، که در سواحل ابوظبی نیز قرار دارد، قدیمی ترین ساختمان محسوب می شد. قدامت آن 500 سال جوانتر از ویرانه های اخیراً کشف شده است.
کشف میدان جدید نفتی در ابوظبی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2020
کشف میدان جدید نفتی در ابوظبی
کارشناسان معتقدند که اولین جوامع این کشور ثروتمند احتمالا در ساختمان های سنگی قرار داشته اند. آنها اتاق های گرد ساده ای تا ارتفاع یک متر بودند. باستان‌شناسان در اتاق‌ها صدها اثر از جمله نوک پیکان‌های سنگی را پیدا کرده‌اند که از آنها برای شکار استفاده می شد.
کارشناسان هنوز متوجه نشده اند که این سکونتگاه چه مدت وجود داشته و چرا حدود پنج هزار سال پیش متروک شده است.
این نشریه همچنین اشاره می‌کند که قبلاً تصور می‌شد که کاتالیزور سکونت‌گاه‌ها در این منطقه، مسیرهای تجارتی بحری است که در دوره نوسنگی توسعه یافته است. با این حال، آخرین کشف ثابت می کند که مردم خیلی وقتتر در آنجا زندگی می کردند.
بازدیدکنندگان بزرگترین آکواریوم در خاورمیانه. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2021
چندرسانه ای
افتتاح آکواریوم ابوظبی، بزرگترین آکواریوم در خاورمیانه
محمد المبارک، رئیس اداره فرهنگ و سیاحت ابوظبی، اظهار داشت: "این کشفیات باستان‌شناسی نشان میدهد که مردم هشت و نیم هزار سال پیش در اینجا ساکن بودند و پناه گاه ها را ساخته‌اند. ما همچنین به این نتیجه رسیدم که جامعه شان پیشرفته بود که در جریان هزاران سال پیشرفت کردند."
وی افزود: تمام اشیای کشف شده امکان درک بهتر تاریخ و چگونگی روابط فرهنگی بین مردم امارات و جامع بحری را فراهم می کند. با این حال، متخصصین هنوز چیزهای زیادی برای کشف کردن دارند تا هرچه بیشتر درباره گذشته بدانند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала