Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سرمربی 17 ساله‌های زن افغانستان؛ بازیکن تیم آلمانی شد + عکس

© Photo / سامعه حماسی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال زنان سامعه حماسی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال زنان
سامعه حماسی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال زنان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2022
عضو شوید
سامعه حماسی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال زنان و همچنان سرمربی تیم ملی فوتبال زیر 17 سال کشور؛ کارش را در تیم "بی‌ین روده" آغاز نمود.
به گزارش اسپوتنیک؛ سامعه حماسی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال زنان افغانستان که قبل از آمدن امارت اسلامی به کشور سکان هدایت تیم ملی 17 ساله‌های بانوان را برعهده داشت با تیم "بی‌ین روده" در آلمان قرارداد بست.

این دختر افغان در برگه‌ی فیسبوک‌اش با انتشار پیامی اعلام کرد که او بعد از 4 ماه دوباره به میدان فوتبال بازگشته است: "... امروز بعداز چهار ماه تلاش های شبانه روزی و تمرینات وارد کشور آلمان شدم و تمرینات خود را به شکل رسمی در تیم VFL Bienrode در لیگ بانوان آیالت نیدرزاکسن آغاز نمودم."

حماسی اما از روزهای سخت و دشوار زندگی خود پس از آمدن طالبان به کابل نیز یادآوری می‌کند: "شش ماه پیش از امروز و سقوط دولت جمهوریت بدست آمارات اسلامی روزهای تاریک سر راه همه مردم افغانستان قرار گرفت، و بخصوص سر راه بانوانی که در پنج سال گذاشت تنها هدف شان تحصیل و ورزش بود تا بتوانند جایگاه خاص خود را در جامعه داشته باشند. اما با آمدن طالبان همه تلاش‌ها همه دستاورد ها نابود شد و بهترین کدرهای جوان از تمام بخش ها راهی کشورهای مختلف شدند، من هم که با آمدن طالبان همه امیدهای خود را از دست داده بودم ‌و دیگر هیچ امیدی برای اینکه دوباره بتوانم تحصیل و ورزش خود ادامه بدهم از دست داده بود ام و با اعضای فامیلم در یکی از کشورهای اروپایی پناهنده شدم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала