طرح حمله ارتش اوکراین به دونتسک به دست اطلاعات این جمهوری افتاد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Украинские военнослужащие во время обмена пленными на нейтральной территории в Донбассе
Украинские военнослужащие во время обмена пленными на нейтральной территории в Донбассе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2022
عضو شوید
نماینده شبه نظامیان جمهوری خود خوانده دونتسک طرح عملیات تهاجمی اوکراین به جمهوری را منتشر کرد که بر اساس داده های به دست آمده توسط اطلاعات جمهوری خودخوتنده دونتسک جمع آوری شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ادوارد باسورین، نماینده رسمی شبه نظامیان جمهوری خودخوانده دونتسک گفت که اطلاعات جمهوری موفق به دستیابی به طرحی عملیات تهاجمی نیروهای امنیتی اوکراین به دونتسکشده اند.
بر اساس اطلاعات به دست آمده این عملیات پنج روز به طول انجامید. هدف آن تحت فشار قرار دادن جمعیت روسی زبان منطقه در روسیه و به دست آوردن کنترل بر کل قلمرو دونباس بوده است.
بر اساس این طرح ضربه قرار است از سه جهت وارد شود. مسیر اصلی به کراماتورسک-دبالتسوو است، در اینجا قرار است طی سه روز آینده نیرو های اوکراینی قرار است خود را به مناطق آلچفسک و یناکیوو و بیشتر به مرز روسیه برساند. در جهت آزوف، نیروهای مسلح اوکراین یک حمله از شیروکینو و یک حمله دریایی از نووازوفسک را برنامه ریزی کردند تا ظرف دو روز به ایلوویسک و اولیانوفسک برسند و در جهت کراسنی لوچ حرکت کنند. در جهت لوهانسک، آنها قصد دارند با دسترسی به پرتو قرمز به سمت آلچفسک حرکت کنند تا با گروه بندی جنوبی ارتباط برقرار کنند.
گفتنی است نمایندگان جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک صبح پنجشنبه گفتند که نیروهای مسلح اوکراین به مواضع آنها آتش گشودند.
روسلان یاکوبوف، رئیس دفتر جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی آتش بس گفت که کیف با استفاده از هاوان و نیروهای توپچی، توافقات مینسک را نادیده می گیرد. رودیون میروشنیک نماینده لوهانسک گفت که کیف با گلوله باران قلمرو جمهوری های دانباس از سلاح های سنگین، عمداً اقدامات آتش بس در دانباس را که در تابستان 2020 امضا شد، نقض می کند. نماینده شبه نظامیان خلق دونتسک تأکید کرد که تسلیحات توپخانه ای نیروهای مسلح اوکراین که در توافقنامه مینسک ممنوع شده و در مواضع نزدیک شهرک های دانباس قرار دارد، نشان دهنده آمادگی برای راه حل نظامی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала