زنان معترض: جامعه جهانی تماشاگر شکنجه‌ی ما توسط طالبان است

© @https://twitter.comحمله طالبان به زنان معترض در کابل
حمله طالبان به زنان معترض در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2022
عضو شوید
اعضای "جنبش زنان افغانستان برای عدالت و آزادی" می‌گویند که در حال حاضر در روزگار بدی به‌سر می‌برند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، شماری از اعضای "جنبش زنان افغانستان برای عدالت و آزادی" می‌گویند که در حال حاضر در روزگار بدی به ‌سر می‌برند و طالبان دروازه‌های مکاتب، دانشگاه‌ها، دفترهای کاری و حتا جاده‌ها و کوچه‌های افغانستان را از آنان گرفته‌اند.
در قطع‌نامه‌ی این زنان که امروز (شنبه، ۳۰ دلو) منتشر شده، آمده است که در حال حاضر تنها کوه‌ها و بیابان‌ها برای زنان و دختران افغانستان باقی مانده و از همین خاطر آنان امروز برای نوشتن شعارهای‌شان روی برف به کوه رفته‌اند.
آنان تأکید کرده‌اند که روش مبارزه‌ی‌شان دموکراتیک و بدون خشونت بوده و خواست‌های‌شان نیز معقول، منطقی و براساس قوانین و موازین ملی و بین‌المللی بوده‌اند؛ اما طالبان نه تنها این خواست‌ها را برآورده نکرده‌اند، بلکه برای سرکوب جنبش زنان از شیوه‌های خشونت‌آمیز و ابزارهای "ناروا و خلاف عرف ملی و حقوق بشری" کار گرفته‌اند.
طالبان مانع اعتراض زنان در شهر کابل شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2022
طالبان مانع اعتراض زنان در شهر کابل شدند
زنان معترض در این قطع‌نامه از جامعه جهانی، سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر و حقوق زنان گلایه کرده‌اند که به‌گفته‌ی آنان، تماشاگر لت‌وکوب، تحقیر، شکنجه، زندانی‌شدن و حتا کشته‌شدن زنان معترض بوده‌اند.
طبق قطع‌نامه، جامعه جهانی و سازمان‌های مدافع حقوق بشر و حقوق زنان هیچ گام جدی‌ای برای مجبورکردن طالبان به‌خاطر برآورده‌کردن "خواست‌های برحق و انسانی" زنان بر نداشته‌اند.
پیش از این طالبان یک زن و مرد را به اتهام رابطه خارج از ازدواج در بدخشان سنگسار کردند و کشتند. دو مقام طالبان در این ولایت، سنگسار این زوج را اخیرا در گفتگو با خبرگزاری آلمان تایید کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала