بلینکن: آمریکا آماده پاسخ به تجاوز روسیه است

© AP Photo / Frederic J. BrownГоссекретарь США Энтони Блинкен
Госсекретарь США Энтони Блинкен  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده آماده است در صورت "تجاوز روسیه" پاسخ بدهد.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده در صورت لزوم به تجاوز روسیه به کیف پاسخ خواهد داد.
بلینکن در مصاحبه ای با یک شبکه تلویزیونی گفت: "اگر فرصتی برای یافتن راهی دیپلماتیک برای حل این وضعیت وجود داشته باشد، من قاطعانه قصد انجام آن را دارم. اما اگر مجبور باشیم به تجاوز روسیه پاسخ دهیم، این کار را انجام خواهیم داد."
وزیر امور خارجه آمریکا ترس خود را از عواقب حمله به کیف تشریح کرد. "اگر حمله ای به کیف، جایی که تقریباً 3 میلیون نفر در آن زندگی می کنند، صورت گیرد، فاجعه خواهد رخ داد. اما باید این را هم بگویم که می ترسم روس ها آسیب ببینند.
بلینکن گفت: "اوکراینی ها ارتش روسیه را با آغوش باز پذیرایی نخواهند کرد."
انتصاب سفیر جدید روسیه در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2022
آنتونوف: اظهارات آمریکا در مورد "تهاجم قریب الوقوع روسیه" به اوکراین موجب حیرت می‌شود
با این حال طرح های منتسب به روسیه برای تشدید اوضاع در اطراف اوکراین در مسکو قاطعانه تکذیب می شود و دائماً اعلام می کند که کسی را تهدید نمی کند و همه این اظهارات بهانه ای برای قرار دادن تجهیزات نظامی بیشتر ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه است.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود، روسیه هیچ بهانه ای برای وضعیت درگیری در اطراف اوکراین ایجاد نمی کند. به گفته وی، روسیه این موضوع را رد نمی کند که هیستری پیرامون اوکراین که توسط غرب مطرح می شود، با هدف پوشش خط کیف برای خرابکاری در توافقات مینسک در مورد دونباس است.
کرملین گفت که هیستری اطلاعاتی ایالات متحده و ناتو در مورد اوکراین با دروغ و جعل همراه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала