گوترش: تروریستان در بهره‌برداری از خلاءقدرت مهارت دارند

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر Генеральный секретарь ООН Антониу Гутерриш
Генеральный секретарь ООН Антониу Гутерриш - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.02.2022
عضو شوید
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است که گسترش تروریسم از افغانستان به خارج از این کشور نشان می‌دهد که "تروریستان" در بهره‌برداری از "خلاءقدرت" مهارت دارند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، آقای گوترش این اظهارات را امروز (جمعه، ۲۹ دلو) در افتتاحیه‌ی کنفرانس امنیتی مونیخ مطرح کرده و در عین زمان از تهدید جهانی تروریسم ابراز نگرانی کرده است.
او همچنین گفته است که القاعده و گروه‌های وابسته به آن در حال بازیابی "قدرت بزرگی برای ایجاد آسیب" هستند. او افزوده است که در سوریه، داعش از کودکان به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.
همین طور، دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانش به رابطه‌ی افراط‌گرایی و تروریسم اشاره کرده و گفته است که این دو پدیده در جاهایی رشد می‌یابد که فقر، گرسنگی، نابرابری و بی‌عدالتی وجود داشته باشد. او به اهداف توسعه‌ی پایدار به‌عنوان بزرگ‌ترین ابزار پیش‌گیری از رشد افراط‌گرایی و تروریسم اشاره کرده است.
بحران آب و هوا و نیز همه‌گیری کرونا از دیگر موضوعاتی بوده که دبیرکل سازمان ملل در سخنانش به آن اشاره کرده است. او تأکید کرده است که بحران کرونا سیستم اقتصادی کشورها را آسیب زده و بحران آب و هوا نیز از کنترل خارج شده است.
به‌گفته‌ی گوترش، بحران آب و هوا باعث افزایش ویرانی‌ها و نیز منجر به جابجایی بی‌سابقه‌ی اجباری می‌شود که در نهایت می‌تواند کل منطقه را بیش از پیش بی‌ثبات کند.
Antonio Guterres - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2022
مبارزه با تروریسم و حمایت از افغانستان اولویت‌های اصلی همکاری ما با اوراسیا است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала