شاهین: اوضاع نسبت به قبل باثبات‌تر شده است، باید به رسمیت شناخته شویم

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2022
عضو شوید
یکی از اعضای دفتر سیاسی طالبان با بیان اینکه وضعیت در افغانستان در دوره طالبان نسبت به قبل باثبات‌تر شده است، بار دیگر از جامعه جهانی خواست تا طالبان را به رسمیت بشناسد.
سهیل شاهین، عضو دفتر سیاسی طالبان در در گفت‌وگویی ویژه به شبکه الجزیره با بیان این که فقر و وضعیت انسانی در افغانستان از دولت‌های سابق به دولت فعلی به ارث رسیده است، گفت: آنچه از جهان خواستیم لغو تحریم‌ها برای محقق کردن خواسته افغان‌ها است.
سهیل شاهین که نامزد پست نماینده دولت موقت افغانستان در سازمان ملل است، گفت که دولت طالبان به اتحادیه اروپا اطلاع داده "در حال حاضر وضعیت افغانستان نسبت به دوره قبل بسیار بهتر و باثبات‌تر است و جایی برای مقایسه بین وضعیت گذشته و حال وجود ندارد."
شاهین مجدداً از جامعه جهانی خواست دولت طالبان را به رسمیت بشناسند.
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2022
اولین "شرط جدی" بایدن برای به رسمیت شناختن طالبان
وی گفت که طالبان تمام شروط لازم برای به رسمیت شناخته شدن را دارد و از حمایت مردمی برخوردار است. این دولت طالبان است که کشور را کنترل و مرزها را با کشورهای همسایه مدیریت می‌کند.
از سوی دیگر، توماس وست، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان گفت که ایالات متحده مایل است از ظهور یک دولت صلح‌آمیز در افغانستان حمایت کند و تاکید کرد که "دیپلماسی با طالبان، با متحدان و قدرت‌های منطقه راه اساسی برای دستیابی به این اهداف است."
او در مصاحبه با موسسه صلح آمریکا تاکید کرد که اکنون اولویت، رسیدگی به بحران انسانی و اقتصادی در افغانستان است.
این مقام آمریکایی گفت که طالبان در تلاش خود برای مبارزه با داعش صادق است. با این حال توماس وست تاکید کرد که طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد.
در همین حال، انگلیس روز سه‌شنبه اعلام کرد که میزبان مشترک نشست مجازی سازمان ملل در ماه مارچ با هدف جمع‌آوری میلیاردها دالر برای جلوگیری از یک بحران انسانی "ویرانگر" در افغانستان است.
مارتین گریفیث، رئیس امور بشردوستانه سازمان ملل از اهداکنندگان از سراسر جهان خواست تا برای نجات جان و آینده افغان‌ها دست به دست یکدیگر دهند. وی تاکید کرد: هر روز تاخیر به معنای بدبختی برای افغان‌هاست. آنها به یک راه نجات نیاز دارند.
براساس گزارش اخیر سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل و همچنین برنامه جهانی غذا، بیش از نیمی از جمعیت افغانستان که حدودا22.8 میلیون نفر می‌شود در خطر ناامنی غذایی شدید قرار دارند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала