سفارت افغانستان در واشنگتن: ادامه کار دشوار شده است

© Photo / Facebook account of Embassy of the Islamic Republic of Afghanistan سفارت افغانستان در امریکا
سفارت افغانستان در امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2022
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، عبدالهادی نجرابی، معاون سفارت افغانستان در واشنگتن می‌گوید که اگر چالش‌های اقتصادی این سفارت حل نشود، دوام کار دیپلومات‌های افغانستان در این سفارت ناممکن خواهد شد.
آقای نجرابی تاکید دارد که وزارت خارجه ایالات متحده نیز از سفارت افغانستان در واشنگتن خواسته است تا یک زمان را برای انتقال دارایی این سفارت به وزارت خارجه آن کشور مشخص بسازد.
این گفته‌ها در حالی ابراز می‌شوند که گزارش‌هایی در باره چالش‌های اقتصادی در سفارت افغانستان در واشنگتن در روز های پسین پخش شد واکنون معاون سفارت افغانستان این چالش‌ها را تایید می‌کند.
آمریکا 33 قلم اثر باستانی را به سفارت افغانستان در واشنگتن سپرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2022
منابع: سفارت افغانستان در امریکا بسته می‌شود
معاون سفارت افغانستان در واشنگتن گفت: "نامه که در اول ماه فبروری از سوی وزارت خارجه امریکا به ما رسیده، از ما تقاضا شده که یک تاریخ را قبول کنیم تا سفارت و دارایی هایش و دو نماینده‌گی کنسولی را به وزارت خارجه امریکا انتقال بدهیم."
به گفته او ، چندین نامه از سوی وزارت خارجه حکومت سرپرست به این سفارت نیز رسیده است، در این نامه‌ها، کابل خواهان تامین روابط با سفارت افغانستان در واشنگتن شده است.
آقای نجرابی افزود: "اگرچه از سوی کابل تقاضا شد، اما ما پاسخ منفی دادیم و ارتباط نداریم، چون ما هنوز از حکومت پیشین نماینده‌گی می‌کنیم."
وزارت خارجه طالبان تا اکنون در این باره چیزی نگفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала