کشف سویه جدید اومیکرون از سوی دانشمندان دانمارکی

© AP Photo / Virginia MayoЛаборанты в лаборатории компании Johnson & Johnson в Бельгии
Лаборанты в лаборатории компании Johnson & Johnson в Бельгии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2022
عضو شوید
دانشمندان دانمارکی جهش جدیدی را در ویروس اومیکرون مخفی شناسایی کردند.
به گزارش اسپوتنیک، تیمی از دانشمندان دانمارکی جهش جدیدی را در پروتئین ORF3a ویروس اومیکرون مخفی کشف کرده اند.
به گفته محققان، نوع جدیدی از سویه BA.2، که به نام"Stealth - اومیکرون" نیز شناخته می شود، حدود 24 درصد کل مبتلایان در دانمارک را تشکیل می دهد.
این بار تغییرات در پروتئین ORF3a اومیکرون رخ داده است که باعث واکنش های التهابی در ریه ها می شود و همچنین مسئول انتقال ویروس به داخل سلول های انسانی است.
دانشمندان افزودند که آنها همچنان مراقب جهش H78Y هستند و احتمال اینکه ظهور گونه های فرعی BA.2 بیشتری فقط موضوع زمان باشد را رد نمی کنند.
Девушка с пирожными в руке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2022
حین اومیکرون از خوردن غذاهای شیرین و چرب امتناع ورزید
ویروس "اومیکرون" نوع جدید و جهش‌یافته کرونا یا 2SARS-CoV-است که نخستین‌بار در اواسط نوامبر سال 2021 در آفریقای‌جنوبی کشف و گزارش شد.
اومیکرون همانند نام‌های قبلی آخرین سویه نگران‌کننده کرونا است که ابتدا (B.1.1.529)نامیده می‌شد و و امروز به مهم‌ترین و شایع‌ترین سویه در بسیاری از کشورها تبدیل شده است.
بر اساس این جهش‌ها، همراه با افزایش نگران‌کننده موارد ابتلاء به اومیکرون در آفریقای‌جنوبی، سازمان بهداشت جهانی در تاریخ 26 نوامبر از امیکرون به عنوان گونه نگران‌کننده یاد کرد و هشدار داد خطرات جهانی ناشی از این سویه بسیار زیاد است.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا تخمین زده است که بیش از 73 درصد کل موارد ابتلاء به عفونت‌های جدید در ایالات متحده را عفونت با امیکرون تشکیل می‌دهد. این سویه جدید به سرعت در حال گسترش است و در بسیاری از نقاط جهان، گونه غالب شناخته می‌شود؛ این ویژگی همان پتانسیلی است که دانشمندان در زمان کشف این گونه به آن اشاره کرده بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала