Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پرونده تجاوز رونالدو (2009) چه شد؟

© REUTERS / KAI PFAFFENBACHكريستيانو رونالدو - يورو 2020
كريستيانو رونالدو - يورو 2020 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2022
عضو شوید
در حالی‌که پولیس لاس‌وگاس به دنبال تعقیب پرونده تجاوز رونالدو بر یک دختر بود، دادگاه آنرا نپذیرفت و رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک؛ پولیس لاس‌وگاس آمریکا در مورد تجاوز کریستیانو رونالدو در سال 2009 در حال تحقیق بود و دستور بازداشت وی را درخواست کرد اما دادستان محلی منطقه از پیگیری پرونده خودداری کرد.
کاترین مایورگا؛ کریستیانو را متهم به تجاوز به او در اتاق هتلی در لاس وگاس در سال 2009 کرد ولی رونالدو به شدت ادعاهای مایورگا را رد کرد و گفت که "تجاوز جنایتی شنیع است که خلاف اعتقادات اوست."
اداره پولیس متروپولیتن "لاس وگاس" نیز اتهامات مایورگا را بررسی کرد و یک افسر سوگندنامه‌ای را ارائه کرد و خواستار صدور حکم برای دستگیری رونالدو به دلیل تجاوز جنسی گردید.
بر اساس متن دادگاه از یک جلسه در سپتامبر 2021، که توسط "دیلی میل" بررسی شد و اولین بار آنرا "سان" منتشر کرد که لسلی استووال وکیل مایورگا به دادگاه گفت؛ استیو ولفسون دادستان منطقه کلارک از پیگرد قانونی خودداری کرد.

استووال در جلسه استماع 17 سپتامبر گفت: "آنچه اتفاق افتاد این بود که زمانی که به دفتر دادستان منطقه ارائه شد، آقای ولفسون از پیگرد قانونی خودداری کرد. او نمی‌گوید که چرا تصمیم به انصراف گرفته و هر گونه بحثی را فقط حدس و گمان می‌پندارد. پولیس معتقد بود که آنها پرونده‌ای برای تعقیب یک مورد تجاوز جنسی دارند و DA تصمیم گرفت این کار را نکند."

ادعاهای مایورگا دو بار توسط پولیس بررسی شد. (در سال‌های 2009 و 2018) ولفسون دوباره پرونده را در سال 2019 بررسی کرد و به این نتیجه رسید که مدارک کافی برای اثبات اتهام تجاوز علیه رونالدو وجود ندارد.
مایورگا رونالدو را به تجاوز به او در هتل و کازینو پالمز در 12 جون 2009 متهم کرد ولی رونالدو گفته که برخورد جنسی با مایورگا توافقی بوده است.

دادستان اظهار داشت: "در نتیجه، پولیس قادر به پیروی از پروتکل‌های تحقیقاتی برای پرونده‌های تجاوز جنسی یا انجام تحقیقات معنی‌دار نبود."

کارآگاهان بدون اطلاع از هویت مجرم یا محل وقوع جنایت، نتوانستند شواهد حیاتی پزشکی قانونی را جستجو و ضبط کنند. علاوه بر این، شواهد ویدئویی که نشان دهنده تعامل بین قربانی و مرتکب قبل و بعد از جنایت ادعایی بود، از بین رفت.
به گزارش میرر و نشریه آلمانی اشپیگل، رونالدو که بیش از یک میلیارد دالر درآمد حرفه‌ای کسب کرده و طبق گزارش فوربس سومین ورزشکار پردرآمد جهان است، در سال 2010 با مایورگا به مبلغ 373.839 دالر به توافق مدنی دست یافت.
در اوج جنبش #MeToo در سال 2018، مایورگا به دنبال حذف شهرک اصلی بود. او اکنون به دنبال خسارت و هزینه‌های نزدیک به 76 میلیون دالر است.
همچنین در سال 2018، ولفسون گفت مایورگا با پولیس لاس وگاس تماس گرفت و خواستار بازگشایی پرونده سال 2009 شد و از رونالدو به عنوان متجاوز به او نام برد.

ولفسون نوشت: "با وجود گذشت بیش از 9 سال، مترو ادعاهای او را بررسی کرد. درخواست تعقیب قضایی در تاریخ 8 جولای 2019 به دفتر DA ارسال شد."

بر اساس بررسی اطلاعات ارائه شده، ادعای تجاوز جنسی علیه کریستیانو رونالدو را نمی‌توان فراتر از یک شک قابل قبول اثبات کرد و ولفسون اظهار داشت، بنابراین هیچ اتهامی وجود نخواهد داشت.
جورجینا رودریگز دوست دختر رونالدو مدل 26 ساله اسپانیایی در برابر ادعاهای مایورگا در کنار رونالدو ایستاد و این جفت تصویر شان در حال بوسه کردن هم‌دیگر را در روز ولنتاین به نشر رساندند.
در سال‌های اخیر رونالدو تیم حقوقی‌ را در دادگاه برای ممانعت از انتشار پرونده‌های پولیس در مورد پرونده مایورگا توسط نیویورک تایمز به راه انداخته‌اند.
وکلای این ورزشکار استدلال می‌کنند که این اطلاعات به طور غیرقانونی توسط وب سایتFootball Leaks نشر شده و نقض امتیاز وکالت و مشتری است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала