نخستین ماموریت فضایی هند در سال 2022

© Photo / ISRO's First Space Mission in 2022Indian Space Research Organisation
Indian Space Research Organisation - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2022
عضو شوید
سازمان تحقیقات فضایی هند روز دوشنبه اطلاع داد که ماموریتEOS-04 با دو ماهواره دیگر به مدار زمین ارسال شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندین اکسپرس، راکت "وسیله پرتابی ماهواره قطبی" در ساعت 05:59 به وقت محلی از اولین سکوی پرتاب مرکز فضایی "ساتیش داوان" در پایان یک پنجره پرتابی 25 ساعته پرتاب شد.
سازمان تحقیقات فضایی هند طی این ماموریت، با موفقیت ماهواره رصد زمین "EOS-4" و دو ماهواره فناوری و علمی به نام "INSPIREsat-1" و "INST-2TD"را به فضا پرتاب کرد و پس از یک پرواز 17 دقیقه و 34 ثانیه‌ای، این سه ماهواره را با موفقیت به مدار قطبی خورشیدآهنگ در ارتفاع 529 کیلومتری قرار داد.
سازمان فضایی هند اطلاع داد: مداری که این ماهواره‌ها در آن قرار گرفته‌اند، بسیار نزدیک به مدارهای برنامه‌ریزی شده برای آنها است.
پس از جدا شدن از راکت، دو آرایه خورشیدی ماهواره"EOS-04" به طور خودکار مستقر شدند و شبکه ردیابی و فرماندهی تله متری سازمان فضایی هند در "بنگلور" کنترل عملیات را به عهده گرفت. اکنون این ماهواره تا موقعیت نهایی خود هدایت خواهد شد و تا چند روز دیگر شروع به ارسال داده خواهد کرد.
هند در فضا به امریکا، چین و جاپان رسیده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2019
هند در فضا به امریکا، چین و جاپان رسیده است
این اولین ماموریت هند در سال جاری میلادی و در واقع اولین ماموریت از زمان شکست ماموریت "GSLV 10" در ماه اوت 2021 بود.
این ماموریت نیز دو بار به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به تعویق افتاده بود. این ماموریت که در ابتدا برای سه ماهه سوم سال 2021 برنامه‌ریزی شده بود، اول به سه ماهه چهارم آن سال و در نهایت به اوایل سال 2022 کشیده شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала